Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM642 |
| Ad | Heyelan Tematik Haritaları |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanımının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin etkin bir şekilde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Landslide Handbook— A Guide to Understanding Landslides USGS Circular 1325
Notlar
Landslides Investigation and Mitigation, Transportation Reseach Board Special Report 247
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Heyelanlarla ilgili temel bilgileri edinir. |
| ÖÇ02 | Heyelanlarla ilgili envanter haritalama tekniklerini öğrenir. |
| ÖÇ03 | Heyelan duyarlılık, olası tehlike ve risk haritalarının hazırlanma süreçlerini öğrenir. |
| ÖÇ04 | Risk azaltma ve yönetimi ilkeleri hakkında karar verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Heyelan terminolojisi ve heyelanların sınıflandırılması | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Heyelanlara neden olan jeomorfolojik, jeolojik ve hidrojeolojik faktörler. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Heyelanların aktivitesi ve aktivite dağılımları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Tarihsel, arşiv, olay ve çok zamanlı heyelan envanter haritaları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
| 5 | Heyelanların arazi ve hava fotoğrafı analizleri ile belirlenmesi. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Heyelan duyarlılık yöntemleri. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 7 | İki değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 8 | Ara Sınav | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çok değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Heyelan olası tehlike haritalarında zamansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 11 | Heyelan olası tehlike haritalarında alansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 12 | Heyelan risk değerlendirmelerinde hasar görebilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 13 | Niteliksel heyelan risk değerlendirmeleri 1 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 14 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 2 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 15 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 3 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||