Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM521 |
| Ad | Biyostratigrafi |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Stratigrafinin kurulmasında biyostratigrafinin önemini ve kullanılmasını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Stratigrafi, fosil, biyostratigrafi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz ders
Kaynaklar
Biyostratigrafi, C Sayar - İTÜ Yayınları, 1992
Notlar
Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşılmaktadır. https://stratigraphy.org/guide/bio
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Biostratigrafi birimlerini öğrenir |
| ÖÇ02 | Litostratigrafik, kronostratigrafik korelasyonu kavrar |
| ÖÇ03 | Türleşme, evrim ve taksonomi öğrenir |
| ÖÇ04 | Fosilleri kullanarak paleontolojik korelasyonu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Stratigrafi, Paleontoloji ve biyostratigrafinin Tanımı | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 2 | Paleontoloji ve biyostratigrafinin gelişimi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 3 | Litostratigrafi Birimleri ve Sınıflaması | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 4 | Litodem Birimleri ve Sınıflaması | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 5 | Ekostratigrafi, Kronostratigrafi ve Jeokronoloji Birimleri ve Sınıflaması | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 6 | Biyostratigrafi Birimlerinin kullanımı | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 7 | Fiziksel Stratigrafi ve Biyostratigrafi İlişkisi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Korelasyon: Karşılaştırma | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Fasiyes ve Biyozon Haritaları | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 11 | Fosillerde Taksonomi (Sistematik) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 12 | Paleontolojide Yöntem ve Yorum | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 13 | Stratigrafik Seriler, Coğrafik Seriler | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 14 | Gelişme Serileri, Morfolojik Seriler | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 15 | Evrim Serileri ve Türleşme | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||