Genel Bilgi
Kod | TMT332 |
Ad | Ürün İşleme Teknolojileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ürünlerin özelliklerine göre işlemek ve makina seçimi yapmak
Dersin İçeriği
Tarım ürünlerinin fiziko mekanik özellikleri, temizleme, sınıflandırma, kırma, öğütme, kurutma ve soğutma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Ürün İşleme tekniği. Prof.Dr.Emin Güzel. Ç.Ü.Ziraat fakültesi Yayınları 2- Biyolojik malzeme bilgisi. Prof.Dr. mazhar Kara. Atatürk Üniversitesi
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün işleme ve değerlendirme yöntemlerini bilir |
ÖÇ02 | Ürünlerin fiziko mekanik özelleklerini hesaplar |
ÖÇ03 | Fiziksel ve mekanik özellikleri nerede kullanacağını bilir |
ÖÇ04 | Ürün taşıma ve depolamayı öğrenir |
ÖÇ05 | ürün işleme ve değerlendirme problemlerini çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün işlemeye giriş | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Fiziko mekanik özelliklerin önemi | Ders kitabı ve Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Tarım ürünlerinin sınıflandırma yöntemleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | 1. Tarım ürünlerinin sınıflandırma yöntemleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | 2. Tarım ürünlerinin sınıflandırma yöntemleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Tarım ürünlerinin öğütülmesi | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Problem çözümü ve değerlendirme | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Tarım ürünlerinin ısısal özellikleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kurutma | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Kurutma yöntemleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kurutma problemleri çözümleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kurutma ödevleri | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | tarım ürünlerinin soğutulması | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | soğutma problemleri çözümü | Ders kitabı ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |