Genel Bilgi
Kod | TMT334 |
Ad | Hayvancılıkta Mekanizasyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, hayvansal üretimde kullanılan makine ve sistemlerin (Kaba ve karma yem eldesinde kullanılan makine ve sistemler, süt sağım sistemleri, barınak temizleme sistemleri, hayvan sulukları, yemleme ve yem dağıtma sistemleri civciv üretiminde kullanılan kuluçka ve ana makinelerin) yapısal ve işlevsel özellikleri hakkında bilgiler edinmektir.
Dersin İçeriği
Kaba yem eldesinde kullanılan alet-makineler (Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, ot tırmıkları, ot taşıma arabaları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makineleri, silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma sistemleri), Karma yem üretimi ve bu amaçla kullanılan sistemler (Depolama, dozajlama, kırma öğütme, karıştırma, peletleme, ambalajlama ve ulaştırma sistemleri), Barınak temizleme (gübre küreme) sistemleri, Süt sağım sistemleri ve sağım salonları, Yem dağıtma ve sulama sistemleri, Kuluçka makineleri.
Dersin Ön Koşulu
yokl
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İlgili ders notları ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, ot tırmıkları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makineleri, silaj makineleri, silaj taşıma araçları, silo doldurma ve boşaltma sistemlerinin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Süt sağım makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri ile sağım salonlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Hayvan barınaklarında biriken gübrelerin kürenmesinde kullanılan sistemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Yem dağıtım sistemleri, hayvan sulukları ve kuluçka makinelerinin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan depolama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme ve ambalajlama düzenlerinin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvansal üretimde mekanizasyonun tanımı, önemi ve bu kapsamda incelenen konular hakkında genel bilgiler. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Ot biçme makineleri, ot ezme makineleri, namlu hasat makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). 1 | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kaba yem eldesinde ekanizasyon (Ot tırmıkları, balya makineleri, balya toplama ve taşıma makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | UGULAMA (Kaba yem eldesinde kullanılan ve ilk iki hafta içerisinde anlatılan makinelerle atölye ve arazi koşullarında uygulamalar). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). 1 | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kaba yem eldesinde mekanizasyon (Silaj makineleri, silo doldurma ve boşaltma düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | UGULAMA (Silaj makinelerinden atölye ve işletmemizde bulunanlarla atölye ve arazi koşullarında uygulamalar). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma yem üretim tekniği (Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan depolama, kırma-öğütme, karıştırma, peletleme ve ambalajlama düzenlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karma yem üretim tekniği (Karma yem üretim fabrikalarında kullanılan ulaştırma düzenleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | UYGULAMA (Bölgedeki bir karma yem üretim fabrikasına gidilerek fabrikadaki işlemler hakkında bilgi edinme). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
12 | Süt sağım makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri, sağım salonları. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | UYGULAMA (Üniversitemiz araştırma-uygulama çiftliğindeki inek sağım sistemini ziyaret ederek sağımın izlenmesi). | Önceki konuları tekrarlama. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Barınak temizleme düzenleri (Hayvan barınaklarında biriken gübre ve altlığın temizlenmesinde kullanılan sistemlerin yapısal ve işlevsel özellikleri). | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yem dağıtım sistemleri, hayvan sulukları ve kuluçka makinelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri. | Önerilen kitaplardan konu hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan konular hakkında bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |