Genel Bilgi
Kod | TMT340 |
Ad | Bilgisayar Programlama Dili |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bu derste programlama ve problem çözme becerileri geliştirir. Hesaplama kavramı, basit algoritmalar ve veri yapıları, editör kullanma, program tasarımı ve c++ dilinde yazımı, programı test etme ve hata ayıklama gibi konular işlenir.
Dersin İçeriği
Yazılım ve donanım kavramları, problem çözme (algoritma ve yalancı kod kullanımı), C++ programlama dili özellikleri, girdi-çıktı operasyonları, değişken kavramı ve tipleri, aritmetik operatörler, koşullu operatörler, mantıksal operatörler, çevrim işlemleri, koleksiyonlar, fonksiyonlara giriş ve özyineleme.
Dersin Ön Koşulu
temel bilgisayar kullanım becerisi.
Kaynaklar
Programlama ile ilgili web siteleri.
Notlar
Ders işlenirken verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel algoritma yapılarını kullanabilme |
ÖÇ02 | Giriş-çıkış operatörleri, değişkenler, koşullu operatörler ve çevrim kullanarak bilgisayar kodu yazabilme. |
ÖÇ03 | Algoritmaları akış diagramları ve yalancı kod ile oluşturabilme. |
ÖÇ04 | Fonksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayara Giriş | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algoritmalar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Algoritmalar ve yalancı kodlar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | c++'a giriş, girdi-çıktı, açıklamalar, değişkenler, veri tipleri, aritmetik operatörler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Koşullu operatörler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevrim işlemleri (while-loop, for-loop) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İçiçe çevrim işlemleri, mantıksal operatörler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Koleksiyonlar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dizi kavramı | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fonksiyonlara Giriş | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonksiyonlara parametre olarak koleksiyon verilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yinelemeye Giriş | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sınıflar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek ve alıştırmalar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |