Genel Bilgi
Kod | TMT406 |
Ad | İşyeri Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-20 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 30 AKTS |
Yerel Kredi | 15 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, bir yarıyılda (7. yarıyıl veya 8. yarıyıl) öğrenim gördükleri lisans programı ile ilgili işyerlerindeki faaliyetlere katılmalarını sağlayarak, öğrenim süresince aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Nitelikli mühendis adayı yetiştirmek için Bölümümüz öğrencilerinin 8. yarıyılda tam zamanlı olarak tarımsal mekanizasyona ilişkin bir sanayi kuruluşunda aldıkları uygulamalı eğitim
Dersin Ön Koşulu
8. yarıyılda işyeri eğitimi alacak öğrencilerin 2,4 ve 6. yarıyıldaki veya artık güz yarıyılda işyeri eğitimi alacak öğrencilerin 1,3,5 ve 7. yarıyıldaki; derslerin tamamından başarılı veya başarısız olduğu derslerde ise devam şartını yerine getirmiş ve GNO sunun en az 2.00 olması gerekir.
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0 3. Ertekin, C. Ve Cömert, A., 2021. Tarım Makinaları Çözümlü Problemleri. Nobel Kitapevi, ISBN: 978-625-402-xxx
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım Makinaları ve Teknolojileri alanındaki problemleri tanımlar, analiz eder ve çözüm önerisi üretir |
ÖÇ02 | Çalışma bilincine sahip olur ve sorumluluk almayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Alana özgü sanayide deneyim elde eder ve mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
ÖÇ04 | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi koşullar altında tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. |
ÖÇ05 | Alanında etkin rapor yazma, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. |
ÖÇ06 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş yerinde uygulamalı eğitim-1 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | İş yerinde uygulamalı eğitim-2 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | İş yerinde uygulamalı eğitim-3 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | İş yerinde uygulamalı eğitim-4 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | İş yerinde uygulamalı eğitim-5 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | İş yerinde uygulamalı eğitim-6 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | İş yerinde uygulamalı eğitim-7 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İş yerinde uygulamalı eğitim-8 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | İş yerinde uygulamalı eğitim-9 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | İş yerinde uygulamalı eğitim-10 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | İş yerinde uygulamalı eğitim-11 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | İş yerinde uygulamalı eğitim-12 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | İş yerinde uygulamalı eğitim-13 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | İş yerinde uygulamalı eğitim-14 | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 16 | 20 | 320 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 752 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 30,08 | ||
AKTS | 30 AKTS |