Genel Bilgi
Kod | ILT226 |
Ad | Sosyal ve Kültürel Antropoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yunus Emre ÇEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yunus Emre ÇEKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antropoloji ve Kültürel Çalışmalar ile ilgili temel terimlerin kavranarak bunların iletişim çalışmaları ile bağlantılandırılması.
Dersin İçeriği
Sosyal ve Kültürel Antropoloji kuramlarının temeli, insanlık tarihi ve kurumlar incelenecek ve iletişim çalışmalarıyla bağlantılandırılacak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007
Notlar
Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını ve ana konuları öğrenir. |
ÖÇ02 | Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Antropolojinin yöntemini kavrar. |
ÖÇ04 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar. |
ÖÇ05 | Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropoji Bilimine Giriş | Okuma: Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Antropolojinin Alt Dalları | Okuma: Eski Toplum 1-2, Lewis Morgan, Çeviren: Ünsal Oskay, Payel Yayınları, 1994 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal Antropoloji | Okuma: Tarihsel Kültürel Antropoloji, Christoph Wulf, Çeviren: Özgür Dünya Sarısoy, Dipnot Yayınları, Ankara, 2008. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Kültürel Antropoloji | Okuma : Kültürel Antropoloji, Bunny Mcbride, Dana Walrath, Herald E. L. Prins, William A. Haviland, Çeviren; İnan Deniz, Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları / Antropoloji Dizisi, İstanbul, 2008 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Sosyal Antropoloji Çalışmaları | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Kültürel Antropoloji Çalışmaları | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Sosyal ve Kültürel Antropoloji ve İletişim | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
9 | Sosyal Kültürel Antropoloji ve aile | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Kültürel Çalışmalar ve sanat | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kültür ve İletişim Arasındaki İlişki | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Sosyal bir olgu olarak İletişim | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Folk kültür, popüler kültür ve kitle kültürü | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | medya ve kültür | Okuma: Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel Değerlendirme | Antroploji kuramalar kuramcılar . Sibel Özbudun Dipnot | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |