Genel Bilgi
Kod | BPP119 |
Ad | Bilgiye Ulaşma ve Değerlendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayar bilimleri alanında bilimsel bilgiye erişim ve bu bilgiyi değerlendirme becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders bilgiye ulaşma yolları, bilgisayar alanında bilimselleşme ve bilişim , kütüphanelerden bilgiye ulaşma, internet ile bilgi paylaşımı, elektronik kaynaklara ulaşma, e-kaynakların güvenirliliğikonularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Dijital Medya Okuryazarlığı. nobel yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim, bilgive bilgiye ulaşma ile ilgili kavramları bilir |
ÖÇ02 | Bilimin tasarım ve animasyon alanındaki uygula malarıve bilimselleşmenin öneminikavrar |
ÖÇ03 | Internet kullanımının güvenirliliğini değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Hızlı, Etkilive doğru Internet kullanımını uygulayabilme ve anlayabilme ve sorun çözümüne ulaşabilir |
ÖÇ05 | Bilgininin değerlendirmesini ve kullanımına göre sınıflandırılmasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | bilimin tanımı ve amacı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimin bilgisayar alanındaki uygulamalarındaki yeri ve tasarımda bilimselleşme, | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel kavramlar; bilgi, bilgi toplumu, bilişim, bilgi okuryazarlığı, bilgiye ulaşma (erişim) | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | bilişim ve bilgiye dayalı kaynak kullanımı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | bilişimi etkileyen gelişmeler | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Internet ve kütüphaneden bilgiye ulaşma | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Internet ve kütüphaneden bilgiye ulaşma yöntemleri | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | nternet araçların kullanımı ( e-posta, e-dergi, e-kitap, e-kütüphane, e-sohbet, egurup, arama motorları, web site abonelikleri, e-kaynakların güvenirliliği | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilgi kirliliği kavramı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğru bilgi | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kaynağına Göre Bilgi Türleri | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bilgi Yönetiminin Temel İlkeleri | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Konu Tekrarı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |