Genel Bilgi
Kod | ILT414 |
Ad | Atölye Çalışmaları 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atölye Çalışmaları, 4. sınıf öğrencilerinin ilgi alanlarına göre düzenlenecek uygulama çalışmaları yaptırılarak teorik bilgiyi hayata geçirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Atölye konuları bu döneme kadar işlenmiş konular içerisinden seçilir: İletişim Bilimleriyle bağlantılı olmak koşuluyla; sanat, felsefe, edebiyat, politika, çevre, sinema, fotoğrafçılık, halkla ilişkiler, medya, gazetecilik, vb.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Alternatif Bilişim Derneği E-kitap kütüphanesi
Notlar
Fikirleri Görselleştirmek, Gregor Krisztian ve Nesrin Schlempp-Ülker
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim Bilimleriyle bağlantılı olacak; sanat, felsefe, edebiyat, politika, çevre, sinema, fotoğrafçılık, halkla ilişkiler, medya, gazetecilik, vb. alanlarda uygulama yapar. |
ÖÇ02 | Proje tasarlama, üretme ve sunma becerileri kazanır. |
ÖÇ03 | Yaratıcılık ve toplumsal duyarlılık becerileri kazanır. |
ÖÇ04 | Uygulama bilgisini kuram ile sentezler. |
ÖÇ05 | Bir projenin bütün aşamalarında inisiyatif alarak bağımsız çalışma becerisi geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | literatür taraması | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
3 | literatür taraması II | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | literatür taraması III | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması II | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması III | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Projenin hazırlanması, geri bildirim alınması IV | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İlk Taslak Teslim | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Son düzeltme, geri bildirim alınması | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Son düzeltme, geri bildirim alınması II | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Genel değerlendirme | ödev/proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sunumlar | ödev/proje | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
15 | Sunumlar II | ödev/proje | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev/proje | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev/proje | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 207 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,28 | ||
AKTS | 8 AKTS |