Genel Bilgi
Kod | AS428 |
Ad | Kent Kimlik İletişim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bireylerin ve topluluklarınmekanla ilişkilerini irdelemek bu dersin temelamacıdır. Bu derste ayrıca mekanla ilişki kurma bir çeşit okuma ve anlamlandırma deneyimi olduğundan, bu deneyimin zamana, toplumsal dönüşümlere ve hayat hikayelerine bağlı olarak nasıl biçimlendiğive farklılaştığı ortaya konmaya çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste mekanla ilişkikurma bir çeşit okuma ve anlamlandırma deneyimi olduğundan, bu deneyimin zamana, toplumsal dönüşümlere ve hayat hikayelerine bağlı olarak nasıl biçimlendiği ve farklılaştığı ortaya konmaya çalışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Keleş, Ruşen (1978). Türkiye’de Şehirleşme, Konut ve Gecekondu. Ankara: Gerçek Yayınevi. Keleş, Ruşen (2005). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi. Özer, İnan (2004). Kentleşme, Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitabevi. Chambers, Iain (2014). Göç, Kültür, Kimlik. Ayrıntı Yayınları. A.Aslanoğlu, Rana (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. Ezgi Kitabevi. Kundera, Milan (1998). Kimlik. Can Sanat Yayınları.
Notlar
Keleş, Ruşen (1978). Türkiye’de Şehirleşme, Konut ve Gecekondu. Ankara: Gerçek Yayınevi. Keleş, Ruşen (2005). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi. Özer, İnan (2004). Kentleşme, Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitabevi. Chambers, Iain (2014). Göç, Kültür, Kimlik. Ayrıntı Yayınları. A.Aslanoğlu, Rana (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. Ezgi Kitabevi. Kundera, Milan (1998). Kimlik. Can Sanat Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan/uzam/yer kavramlarını birbirleriyle ilişkisi ve farklılıkları temelinde tartışır. |
ÖÇ02 | Kimliklerin inşasında mekansal organizasyonların rolünü analiz eder. |
ÖÇ03 | Kimlikve mekan ilişkisini anlamların değiş-tokuşu bağlamında etkileşimsel bir süreç, bir iletişim süreci olarak değerlendirir. |
ÖÇ04 | Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi, makro düzeyde (kamusal alan)analiz eder. |
ÖÇ05 | Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi mikro düzeyde (özel alan)analiz eder. |
ÖÇ06 | Bilişsel harita ve saklı coğrafya kavramlarını açıklayarak mekanla kurulan ilişkinin özgüllüklerini ortaya çıkarır. |
ÖÇ07 | Mekansal algıyı farklılaştıran değişkenleri (sınıf, cinsiyet, etnisite, iktidar örüntüleri v.b.)analiz eder. |
ÖÇ08 | Medyada mekanın temsil ediliş biçimlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent, köy, mekan kavramlarının içeriği | Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kenti Okumak, Modern Kentler | Okuma ve Alan Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bilişsel Haritalar, Saklı Coğrafyalar, Mimari Unsurlar, Şehir Mobilyaları, Patikalar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Toplumsal Cinsiyet ve Mekan | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Coğrafya ve Aidiyet, Ulus Kimliği, Kolektif Hafıza ve Kolektif Amnesia | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Başkentler ve Temsiliyet | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Küreselleşen Dünyada Mekansal Aidiyet | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mekana Dair sözlü Tanıklıklar | Okuma ve Alan Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İktidarın mekansal tezahürleri | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Göç ve taşra | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Merkezin kayması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Turistik mekanlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sanatlar ve Kent | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Alternatif Mekanlar: sokaklar ve kafeler | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |