Genel Bilgi
Kod | ARY717 |
Ad | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yöntemleri ve bilimsel yayın etiği konusunda bilgi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırma yöntemleri ve aşamaları, bilimsel araştırma önerisinin hazırlaması ve yayın etiği anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Daşdemir, İ., 2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel, Ankara;
Notlar
Eren, Z. 2020, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Editör Ebru Oğuz, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Eğiten Kitap, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmada temel kavramları listeler |
ÖÇ02 | Yayın etiği ve temel kavramları hatırlar |
ÖÇ03 | Bilim etiği ilkelerini sıralar |
ÖÇ04 | Bilimsel yayınlarda uyulması gereken ahlaki ilkeleri ve kuralları kavrar |
ÖÇ05 | Bilgiye ulaşmak için kullanılan araştırma yöntemlerini uygular |
ÖÇ06 | Bilimsel araştırmaların yöntemini inceler |
ÖÇ07 | Bilimsel yayınları analiz eder |
ÖÇ08 | Araştırma raporunu etik kurallara göre değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Tanımlar | Daşdemir, İ. 2019, s.1-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel Araştırma | Daşdemir, İ. 2019, s.27-33 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel Araştırma Süreci | Daşdemir, İ. 2019, s.37-63 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Veri Toplama | Daşdemir, İ. 2019, s.65-109 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Veri Analizi | Daşdemir, İ. 2019, s.111-135 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yazım ve Yayın Tekniği | Dağdemir, İ. 2019, s.141-167 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etik ve Temel Kavramlar | Eren, Z. 2020, s.376-385 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilim Etiği | Eren, Z. 2020, s.385-391 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bilim Etiğinin Önemi | Eren, Z. 2020, s.392-393 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilim Etiği İlkeleri | Eren, Z. 2020, s.393-394 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma Etiği | Eren, Z. 2020, s.411-415 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yayın Etiği | Eren, Z. 2020, s.415-416 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etik Karar verme süreci ve Bilim Etiği | Eren, Z. 2020, s.416-420 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Eren, Z. 2020 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |