ARY714 M.Ö. 2. Binde Anadolu'nun Siyasi Tarihi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY714
Ad M.Ö. 2. Binde Anadolu'nun Siyasi Tarihi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, Eski Anadolu'nun siyasi tarihi ve coğrafyasının öğretilmesi amaçlanmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini Eski Anadolu tarihi ve siyasi coğrafyası oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

A.Ünal, Hititler Devrinde Anadolu I, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Eski Anadolu Uygarlıkları Dizisi : 7, İstanbul 2002.

Notlar

del Monte-J.Tischler, Die Orts- und Gewessenamen der hethitischen Texte, Reportaire Geographique des Textes Cuneiformes, Band 6, Wiesbaden 1978.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar.
ÖÇ02 Hitit Devletinde yer alan şehirleri analiz eder.
ÖÇ03 Telipinu fermanını değerlendirir.
ÖÇ04 Hitit krallarını analiz eder.
ÖÇ05 Hitit krallarının seferlerini açıklar.
ÖÇ06 Hitit kanunlarını analiz eder.
ÖÇ07 Kayseri Kültepe'de ele geçen tabletleri açıklar.
ÖÇ08 M.Ö. 2. bindeki Anadolu halklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hititlerin Anadolu'da tarih sahnesinde yer alması Hırçın, S. 1995, Çivi Yazısı, Ortaya Çıkışı, Gelişmesi, Çözümü,Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları 2, İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 M.Ö. 2. binde Anadolu halkları Alparslan, M., 2009, Hititolojiye Giriş,Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Hititlerin genişleme siyaseti Alp, S., 1964, “Eski Anadolu Yazısının Menşeleri”, Atatürk Konferansları, TTKBasımevi, Ankara. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Hitit büyük krallık dönemi Demiriş, B., Eskiçağda Yazı Araç ve Gereçleri, Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları 4, İstanbul, 2002 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Hitit krallarının icraatı Streck, M.P. 2005, Sprachen des alten Orients, Darmstadt, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Hitit hukuku Hecker, K., 1996, “Zur Herkunft der hethhitischen Keilschrift”, Studies on the Civilization and Culture of Nuzi and Hurrians, Richard F.S. Starr Memorial Volume, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Hammurabi yasaları Hoffner, A.-Melchert, C., 2008, A Grammar of the Hittite Language, Eisenbrauns, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hititlerde pankuş meclisi www.hethiter.net Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Hititlerde hürler ve köleler www.hethiter.net Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Telepinu fermanı Boğazköy Rehber Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 II. Murşili'nin annalleri www.hethiter.net Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
13 Başkent Boğazköy (Hattuşa) Özcan Şimşek, Anadolu Medeniyetleri Müzesi 2006 Yıllığı, Ankara, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Hititlerde krallık ve kraliçelik unvanları Ünal, Ahmet. Hititler Devrinde Anadolu II, İstanbul 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Mezopotamya yasaları Ünal, Ahmet. Multilinguales Handwörterbuch des Hethitischen / A Concise Multilingual Hittite Dictionary Hititçe / Çok Dilli El Sözlüğü, Hamburg 2007. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl sonu sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.02.2024 03:47