Genel Bilgi
Kod | TT229 |
Ad | Moda İllüstrasyon 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatsal anatomiye bağlı kalınarak kişiye özel illüstratif tarzın oluşturulması.
Dersin İçeriği
Canlı modelden ve çeşitli moda fotoğraflarından yararlanılarak silüet çalışması yapma; çağdaş moda tasarımcılarının kullandığı illüstrasyon tekniklerini araştırma, tanıma; çeşitli tekstil ürünlerini (ev tekstili, giysi, vs.) çizimleme (giydirme), renklendirme becerilerini geliştirme; kendi illüstrasyon tekniğini oluşturma, geliştirme becerisi kazandırma. Çizim prensiplerine dayalı olarak fikirlerin görsel olarak ifade edilebilmesine yardımcı olacak ışık-gölge kullanımı, renk armonisi, farklı materyal kullanımlarıyla, değişik boyama teknikleri uygulanarak kumaş dokusunun kağıda yansıtılması, modele giydirilmesi ve koleksiyon çizimlerinin sunumu konularında temel bilgiler kazandırılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fashion Illustration For Designer, Kathryn Hagen, Prentice Hall, London, 2004 9 Heads, Nancy Rıegelman, Published Art Center College of Design, USA, 2000 Figure Drawing For Fashion Design, Elisabetta Drudı - Tiziana Pacı, The Pepin Press, London, 2001 Fashion Images, Roberta Hochberger Gruber, Prentice Hall, London,2001
Notlar
Diğer ders materyalleri: Eğilim Katalogları, dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan vücudu oranları (kadın, erkek, çocuk) bilir ve stilize eder. |
ÖÇ02 | Kendi silüetini oluşturur, farklı duruşlarda silüet yapar ve, silüete giysi giydirir |
ÖÇ03 | Kumaş dokularını (yünlü, pamuklu, ipek, örgü, deri, kürk) görsel olarak algılar ve kağıt üzerinde iki boyutlu çizimlere indirgeyerek, çizgi ve boya yardımıyla dokuları çizgisel olarak anlatır. |
ÖÇ04 | Kadın, erkek, çocuk vücut oranlarını gelişim basamaklarına uygun olarak araştırır ve rapor haline getirir. |
ÖÇ05 | Çağdaş moda tasarımcıların kullandıkları illüstrasyon tekniklerini araştırır ve dener. |
ÖÇ06 | Çizim ve boyama malzemelerini tanır ve uygular. İllüstrasyon için yeni teknikler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derste kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve ders yöntemi hakkında bilgi verilmesi. | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
2 | Beden ve illüstrasyon (ilham veren vücutlar, iskelet yapısı, Çizim ve illüstrasyon) | Moda tasarımı dergilerinden gözlemleme ve internet araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Tarihi ve çağdaş moda illüstrasyonları. Kullanılan teknikler ve görsel beğeniler. | Moda tasarımı dergilerinden gözlemleme ve internet araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | İdeal insan figürü oranları. Canlı modelden çalışmalar. | Doğru vücut oranlarda farkındalığa dayalı bazı çizimler. hareketlerin keşfedilmesi: Ahşap sanatçı kuklaları hareketlerin analizine yardımcı olabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Kadın figürü çizimi. Erkek figürü çizimi . kadın ve erkek figürü arasındaki farklar. | Moda tasarımı dergilerinden gözlemleme ve internet araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Geleneksel moda figürü çalışmaları inceleme, uygulama. Moda illüstrasyonun için oranlar. Bedenin hareketi ve yer çekiminin etkisi. Denge. | boyama deneyimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Moda fotoğraflarından yola çıkarak, illüstrasyon çalışmaları. Karakalem, kuru- sulu boya ve sulu boya teknikleri ile. | boyama deneyimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | vize (Yarıyıl Sınavı) | dönem ödevi hazırlığı ve uygulama süreci | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yüz çizgileri. Yüzün özellikleri. (Gözler, burun, kulaklar, ağız- dudak ayrıntıları) | Sekiz adet çizim eskizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Yakınlaştırma ( Ayrıntı çizimleri) Baş çizimi, şapka çizimi | on adet çizim eskizleri - Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Yakınlaştırma ( Ayrıntı çizimleri) el çizimi, ayak çizimi, ayakkabı çizimi, v.s | on adet çizim eskizleri - Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Çeşitli kumaş çizim etüdleri. Parlak kumaş renklendirmesi, yünlü dokumaların renklendirilmesi, kürk çizimi, v.s. | Tasarıma yeni yaklaşımlar açmak için karışık teknik uygulama deneyimleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çeşitli kumaş çizim etüdleri. Baskı kumaş renklendirilmesi, transparan kumaş renklendirilmesi, v.s. | boyama deneyimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Model farklılıklarının oran ve uzunlukları | Konu ile ilgili araştırma (Moda Tasarımı Kitabından ön okuma) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İllustrasyon için vücut hatları ve giysi detayları | çizim eskizleri - Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final sınavı | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
17 | Final sınavı | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |