Genel Bilgi
Kod | MU411 |
Ad | Mesleki Projelendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
proje yapıları, proje türleri, proje işleyici, proje sonuçlanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
İlgili yayınlar ve WEB kaynakları
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Proje yürütülmesi aşamasını başarıyla tamamlar |
ÖÇ03 | Proje sonuçlandırması aşamasını başarıyla tamamlar |
ÖÇ04 | Proje yürütülmesi hakkında tecrübe kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 1-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 3-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 4-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 5-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 6-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | 7-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | 8-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 9-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 10-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 11-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 12-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 13-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 14-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | 15-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | 16-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 4 | 8 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |