ZMS430 Bilimsel Eser Yazım ve Sunum Teknikler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS430
Ad Bilimsel Eser Yazım ve Sunum Teknikler
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel ve teknik bilgiler hazırlamak ve etkili şekilde sunar, belge ve sunulara biçim verir.

Dersin İçeriği

Bilim ve araştırmanın tanımlanması, literatür tarama, sözlü sunum hazırlama, poster hazırlama, tez yazımına giriş

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

WEB kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bilimsel araştırmanın tanımını öğrenir
ÖÇ02 Öğrenciler akademik dergilerin yapısı ve işleyişini öğrenirler.
ÖÇ03 Öğrenciler bilimsel kongreler hakkında bilgi alırlar
ÖÇ04 Kongre, çalıştay, sempozyum gibi bilimsel toplantı türlerini öğrenirler.
ÖÇ05 Poster hazırlama ve sunmayı öğrenirler
ÖÇ06 Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet oluşturmayı öğrenirler
ÖÇ07 Bilimsel bir makalede özet yazmayı öğrenirler
ÖÇ08 Makalede giriş bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ09 Makalede materyal ve yöntem bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ10 Sonuçlar ve tartışma bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ11 Kaynaklar listesi oluşturmayı öğrenirler
ÖÇ12 Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konuları öğrenirler
ÖÇ13 Etkili bir sunum içerisindeki bölümleri öğrenirler.
ÖÇ14 Araştırma sonuçları ve bulguların sunumunu öğrenirler.
ÖÇ15 Etkili bir sunuda, soru cevap kısmını öğrenirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve araştırma nedir Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel iletişim yolları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür tarama, arama motorlarının kullanılması, Çukurova Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden faydalanma Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sözlü sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Poster sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mezuniyet tezi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Makalede materyal ve yöntem bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Makalede sonuçlar bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Makalede tartışma bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kaynaklar listesi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması-1 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması-2 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması-3 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 4 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 3 12
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 08:46