Genel Bilgi
Kod | TTS408 |
Ad | Tekstil Pazarlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders tekstil sektörü ile ilişkili olarak pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi
Notlar
Öğretim elemanı ders notları ve sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil Pazarlama fonksiyonunu ve temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Tekstil Pazalama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir |
ÖÇ03 | Pazarlama araştırması tekniklerini hatırlar ve uygular |
ÖÇ04 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri sıralar |
ÖÇ05 | Endüstriyel tekstil pazarlarının özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini ayırteder |
ÖÇ06 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını hatırlar |
ÖÇ07 | stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tekstil Sektöründe Pazarlama Fonksiyonu ve Önemi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Tekstil Sektöründe Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Pazarlama Çevresi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tekstil Pazarlama Çevresi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pazarlama Araştırması | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici Davranışları ve Karar Verme | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tekstil Sektöründe Tüketici Davranışları ve Karar Verme | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Endüstriyel Pazarlar | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Endüstriyel Tekstil Pazarları ve Satın Alma | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pazar Hedeflemesi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Tekstil Sektöründe Pazar Hedeflemesi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tekstil Sektöründe Pazar Bölümlemesi | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |