Genel Bilgi
Kod | TMT715 |
Ad | Tekstil DesenTarihi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, tekstil yüzeylerini bezemede kullanılan desen ve motiflerin kökenlerini ve kültürler arası etkileşimlerindeki benzeşme ve farklılaşmaları incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, tarihi, estetik ve teknolojik önemleriyle, evrenselleşmiş olan tekstil desenlerinin bir kültür olarak aktarılarak, uygulanmış örneklerin incelenmesi ve tarihsel süreç, teknik, malzemeye yönelik literatür araştırmasından sonra ulaşılan sonuçların bilimsel bir rapor haline getirilip, yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ornament,George D.W.Callwey ,5000Years of Textiles,edited by Jennifer Harns, 1000 Patterns,Drusilla Cole, The World of Ornament DVD-ROM
Notlar
Akademik yayınlar, makaleler ve bildiriler, ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil desen terminolojisi ile ilgili detaylı kaynak taraması yapar. |
ÖÇ02 | Tekstil desenleri ile ilgili bilgiye ulaşır ve özelliklerine göre desenleri analiz eder. |
ÖÇ03 | Desen ve motiflerin türleri ve türevleri yorumlar. |
ÖÇ04 | Desen kompozisyon şemalarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir, yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süslemenin tanımı ve özyapısı | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Geometrik formların başlangıcı, üsluplaştırılması | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Geometrik formların sembolik anlamları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | İnanç sembollerinin başlangıcı ve üsluplaştırılması | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Bitkisel süslemelerin başlangıcı ve üsluplaştırılması | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Bitkisel süslemelerin sembolik anlamları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Bitkisel süslemelerin sembolik anlamları(hayat ağacı, palmet, Rumi motifleri) | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvan motiflerinin başlangıcı ve üsluplaştırılması | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Kuş motifleri diğer hayvanlar ve yaratık motiflerinin tekstil bezemeciliğinde kullanımı | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Tekstil süslemeciliğinde yüzey kompozisyonları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Düzenleme planları | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
13 | Tekstil yüzey süslemeciliğinde kültürler arası etkileşimler | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Çalışma temaları hakkında fikirlerin tartışılması. Teknik, malzeme, miks medya bağlantıları arayışlarına yönelik denemeler. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Araştırma konusu ile ilgili sunumlar | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |