Genel Bilgi
| Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
| BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
| Kod | IBT109 |
| Ad | Veri Yapıları ve Programlama |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAMER DOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAMER DOĞAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Programlama hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Kullanıcı Tanımlı Tipler, Dosyalar, İşaretçiler, Özyineleme, Sıralama, Arama, Kütüphaneler, Kesmeler, Port kullanımı, C Programlama
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Veri Yapıları ve Algoritmalar, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayıncılı; C ve C++ Deitel&Deitel
Notlar
Veri Yapıları ve Algoritmalar / Bilgisayar Yazılımında Beta Basım Yayın
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. |
| ÖÇ02 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
| ÖÇ03 | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. |
| ÖÇ04 | Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizini yapabilme yeteneğini kazanır. |
| ÖÇ05 | Bağlı listeler, yığın, kuyruk, ağaç ve çizge veri yapıları, ve bu veri yapılarının dizi ve işaretçi temelli programlamalarının öğrenilmesi ve bu veri yapılarının gerçek hayat problemlerinde uygulayabilir. |
| ÖÇ06 | Gerçek hayat problemlerini en etkin şekilde çözebilmek için hangi veri yapısı ve modelinin kullanılması gerektiğine karar verebilir ve bu veri yapısını uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapısal programlamaya giriş | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Özel amaçlar için veri türü tanımlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Basit C programları yazdırtmak, Aritmetik işlemler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 4 | Sahte kodlar, döngü yapıları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Nöbetçi Kontrollü Döngüler, Yuvalı Kontrol Yapıları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Döngülerin Temeli, Döngü Yapıları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Mantık Operatörleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Eşitlik ve Atama Operatörleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Fonksiyonlar, Öncü Dosyalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 11 | Yineleme, Diziler Tek Boyutlu Çok Boyutlu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Arama Algoritmaları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Bağlantılı listeler ve Uygulamaları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Kütüphanelerin kontrolü | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 15 | Proje çalışması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||