Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ebru CANIKALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Marathon Plus İngilizce I - II Önlisans Prog. / YDS Publishing
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilecek. |
ÖÇ02 | Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunabilecek. |
ÖÇ03 | Basit, kısa okuma parçalarını yorumlayıp soruları yanıtlayabilecek. |
ÖÇ04 | Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazabilecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olur ve muhasebe mesleğinde temel kavramları kavradığını gösterir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olur ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe fonksiyonları ve muhasebenin yönetimdeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanıyabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklayabilir, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayabilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleyebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeler içinde muhasebenin tanımı iyi yapılmış, muhasebe problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar, toplar ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilir. Pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ya da düşünsel becerileri kullanarak mali ve hukuksal raporları hazırlama becerisini gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal muhasebe bilgilerini öğrenir, finansal muhasebe ile ilgi dönem içi ve dönem sonu işlemlerini teorik ve pratik olarak uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevreyle olan ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir ve iletişim bilgi ve becerilerini sağlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Hukuk Sistemini ve işletmenin tabi olduğu ticarî mevzuatı tanır, ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyıp kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi ilke ve kavramlarına hâkim olur, Sosyal Güvenlik işlemlerini ve Vergi hesaplamalarını yapabilir, muhasebe belgelerini işleyip, beyanname düzenleyebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliyet ve Finans bilgilerini kavrar ve finansal tabloların analizini yapabilir, bilgisayar ortamında bu analizleri düzenleyebilir ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve ticari alanda hesaplama işlemlerini yapabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirir ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ortamında sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilir ve denetler. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur, gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ortamında Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili uygulamalı çalışmalarda arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplarla iletişime açık olur ve takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Gelecek zaman ile Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |