Genel Bilgi
Kod | TSP225 |
Ad | Almanca-I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencinin öncelikle kendini ifade edebilmesi, cümle kurabilmesi,
Dersin İçeriği
Selamlama, kendini tanıtma, cümle yapısı, artikel, kişi zamirleri, fiil, sayılar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lagune 1 Kursbuch, Hueber
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler basit günlük Almanca diyalogları gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşma yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kısa, basit Almanca dil metinlerinin ana fikrini anlar. |
ÖÇ04 | Mesleki konular ile ilgili temel terimleri Almanca olarak öğrenir |
ÖÇ05 | Turizm alanında başlangıç düzeyindeki Almanca kaynaklarını okuma yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Otelmüşterileri ile selamlaşmak, tanışmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kendini tanıtma, nereden geldiğini ifade etme | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
3 | Meslek üzerine konuşma | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Telefon numaraları alıp verme, sorgumala, İsim kodlama | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Müşterileri karşılama, kalma sürecini sormak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Müşteriye kendini detaylı tanıtıp sohbet etmek ve teşekkür etmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sorgulamak, tahmin yürütmek ve ara sınav için genel tekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Odalamalar hakkında bilgi alış verişinde bulunmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Rezervasyona cevap vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Otel ve odalar hakkında detaylı bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Saatler ve Haftanın günlerini öğrenmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Animasyon programı hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hareket saatleri hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sınav için geneltekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |