Genel Bilgi
Kod | TSP232 |
Ad | Yönlendirilmiş Çalışma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye alanlarıyla ilgili araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak araştırması yapma, araştırma raporu hazırlama, kaynakça oluşturma ve araştırmayı sunma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yok.
Kaynaklar
Akyel, R., Aydoğan, E. ve Çelik, A. (2009). Bilgi, Bilim, Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma, (Ed. Adnan Çelik), Bilimsel Araştırma Temelinde Yönlendirilmiş Çalışma, Gazi Kitabevi, Ankara.
Notlar
Ders Notları, Seval RENKAL DIBLAN, Halime EŞİYOK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Danışman Öğretim elemanı gözetiminde seçilen bir konuda araştırma ödevi tamamlar. |
ÖÇ02 | Rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Özgün bir çalışmanın nasıl planlanacağını öğrenir. |
ÖÇ04 | Yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Alanla ilgili temel bilgilere hakimiyeti artar |
ÖÇ06 | Kütüphanede aktif kaynak taraması yapar. |
ÖÇ07 | Elde edilen sonuçları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanları ile ilgili plan,hazırlık,yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma | Ders sunumunun incelenmesi | |
2 | Teorik bilgileri uygulamaya dökme | Ders sunumunun incelenmesi | |
3 | Araştırma konularını seçme | Ders sunumunun incelenmesi | |
4 | Her bir öğrenci için bireysel çalışma konusunun belirlenmesi | Ders sunumunun incelenmesi | |
5 | Kaynak araştırması yapma | Ders sunumunun incelenmesi | |
6 | Toplanan kaynakların değerlendirilmesi | Ders sunumunun incelenmesi | |
7 | Toplanan kaynaklarla ilgili geri bildirimin yapılması | Ders sunumunun incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | Ders sunumunun incelenmesi | |
9 | Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi | Ders sunumunun incelenmesi | |
10 | Sunum konusunda bilgi verme | Ders sunumunun incelenmesi | |
11 | Sunuma hazırlık yapma | Ders sunumunun incelenmesi | |
12 | Sunumu tasarlama | Ders sunumunun incelenmesi | |
13 | Dönem sonu değerlendirmesi | Ders sunumunun incelenmesi | |
14 | Ödevlerle ilgili geri bildirimin yapılması ve son düzeltmeler. | Ders sunumunun incelenmesi | |
15 | Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dökümanların dosya şeklinde sunulması | Ders sunumunun incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders sunumunun incelenmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders sunumunun incelenmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |