Genel Bilgi
Kod | MAT111 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mantik, Küme, Vektör, Sayilar, Fonksiyon ve Limit kavramlarinin temelini matematiksel düsünce gücünü kullanarak ögretmek.
Dersin İçeriği
Mantik, Kümeler, Sayilar( tam sayilar, rasyonel, irrasyonel, real), Üslü Ifadeler, Köklü Ifadeler, Denklemler, Esitsizlikler, Çarpanlara Ayirme Ve Sayma Kurallari, Toplama Ve Çarpma Isaretleri, Vektörler, Fonksiyonlarve grafikleri , Limit Kavrami, Limit Teoremleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-1 Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekte ve diğer konulardaki problemleri matematiği kullanarak çözer. |
ÖÇ02 | Meslekte ve diğer konularda gerekli olan matematiksel düşünce sistemini geliştirir. |
ÖÇ03 | Gerçek yaşamda karşılaşılan disiplinler arası problemlerin çözümünde matematiği kullanabilme becerisini arttırır. |
ÖÇ04 | Matematiksel mantığı kavrar |
ÖÇ05 | Matematiksel yaklaşım yardımıyla Su Ürünlerindeki problemleri nasıl çözeceğini kavrar |
ÖÇ06 | Problemler arasında neden sonuç ilişkisi kurma becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GIRIS | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mantik | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Kümeler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Sayilar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Üslü ifadeler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Köklü ifadeler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Denklem, esitsizlik ve isaretlerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | ARASINAV | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çarpanlara ayirma ve sayma kurallari | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Toplama ve çarpma isaretleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Vektörler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Fonksiyonlar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Fonksiyon çesitleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Limit | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Limit alma kuralları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Final | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |