Genel Bilgi
Kod | BB620 |
Ad | Bahçe Bitkileri Laboratuvar Tekniği III |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki Analizleri Sonuçlarını Yorumlanmasının ve Bahçe Bitkileri Bitki Beslemesi Programı yapılmasının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Bahçe Bitkilerinde Mineral Besin Maddeleri (N, P, K, Ca, Mg, Fe, Mn, Zn, Cu) Analizlerini öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Bitki Analizleri, Burhan Kaçar, Ali İnal, Nobel Yayıncılık 2. Bitkilerde Beslenme Bozuklukları: Nedenleri ve Tanınmaları, Mehmet Aktaş, Mehmet Ateş, Engin Yayıncılık
Notlar
Gübreler ve Gübreleme Tekniği, Burhan Kaçar ve Vahap Katkat, Nobel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkilerinde mineral besin elementleri analizlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Analiz sonuçlarını yorumlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Analiz sonuçlarına göre bahçe bitkilerinde gübreleme yapmayı öğrenir |
ÖÇ04 | İlgili labaratuvar cihazlarını kullanmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki besleme labaratuarı tanıtımı | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Bahçe bitkilerinde mineral analizler için yaprak örnekleri alınması, etiketlenmesi, taşınması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
3 | Mineral analiz için yaprakların temizlenmesi, yıkanması, kurutulması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Mineral analiz için yaprak örneklerinin öğütülmesi ve tartılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Azot analiz yapılması ve yorumlanması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Fosfor analizi yapılması ve yorumlanması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Potasyum analizi yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kalsiyum analizi yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Demir analizi yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Mangan analizi yapılması ve yorumlanması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Çinko analizi yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Bakır analiz yapılması ve yorumlanması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Analiz sonuçlarına göre domateste örnek gübreleme programı yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Analiz sonuçlarına göre elmada örnek gübreleme programı yapılması | Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |