BB620 Bahçe Bitkileri Laboratuvar Tekniği III

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB620
Ad Bahçe Bitkileri Laboratuvar Tekniği III
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki Analizleri Sonuçlarını Yorumlanmasının ve Bahçe Bitkileri Bitki Beslemesi Programı yapılmasının Öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Bahçe Bitkilerinde Mineral Besin Maddeleri (N, P, K, Ca, Mg, Fe, Mn, Zn, Cu) Analizlerini öğretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Bitki Analizleri, Burhan Kaçar, Ali İnal, Nobel Yayıncılık 2. Bitkilerde Beslenme Bozuklukları: Nedenleri ve Tanınmaları, Mehmet Aktaş, Mehmet Ateş, Engin Yayıncılık

Notlar

Gübreler ve Gübreleme Tekniği, Burhan Kaçar ve Vahap Katkat, Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bahçe bitkilerinde mineral besin elementleri analizlerini öğrenir
ÖÇ02 Analiz sonuçlarını yorumlamayı öğrenir
ÖÇ03 Analiz sonuçlarına göre bahçe bitkilerinde gübreleme yapmayı öğrenir
ÖÇ04 İlgili labaratuvar cihazlarını kullanmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki besleme labaratuarı tanıtımı Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Bahçe bitkilerinde mineral analizler için yaprak örnekleri alınması, etiketlenmesi, taşınması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
3 Mineral analiz için yaprakların temizlenmesi, yıkanması, kurutulması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
4 Mineral analiz için yaprak örneklerinin öğütülmesi ve tartılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
5 Azot analiz yapılması ve yorumlanması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Fosfor analizi yapılması ve yorumlanması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
7 Potasyum analizi yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Kalsiyum analizi yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Demir analizi yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Mangan analizi yapılması ve yorumlanması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Çinko analizi yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Bakır analiz yapılması ve yorumlanması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Analiz sonuçlarına göre domateste örnek gübreleme programı yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Analiz sonuçlarına göre elmada örnek gübreleme programı yapılması Ders içeriği ile ilgili kitap ve makalelerin bulunması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav zamanına kadar olan önceki konuların tekrarı ve çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 08:54