Genel Bilgi
Kod | BB595 |
Ad | Bitki Biyoteknolojisi Laboratuvar Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki biyoteknolojisi laboratuvarındaki temel tekniklerin uygulamalı olarak işlenmesi
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları, Çözelti hazırlama, Mikroskop, Santrifüj, Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon, Bitki Doku Kültürleri, Sıvı Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma, Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı, DNA izolasyonu ve Kalite Miktar tayini, PCR uygulamaları, Agaroz jel elektroforezi, Poliakrilamid Jel Elektroforezi, DNA Sekans Analizleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders içeriği kapsamında hazırlanan notlar ve sunular.
Notlar
At the Bench a Laboratory navigator KAthy Barker Plant Biotechnology: Lab Course Robert J. Lebowitz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Biyoteknoloji alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
ÖÇ02 | Bitki Biyoteknolojisi alanında ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
ÖÇ03 | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
ÖÇ04 | Bitki Biyoteknolojisi ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
ÖÇ05 | Bitki Biyoteknolojisi ve Uygulama alanlarını bilir |
ÖÇ06 | Bitki Doku Kültürü ve Moleküler teknikleri ıslah sürecinde kullanabilir |
ÖÇ07 | Bitki Biyoteknolojisi ile ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
ÖÇ08 | Bitki Biyoteknolojisinde kullanılan temel tekniklerin değerlendirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin Tanımı ve Bitki Biyoteknolojisinin Uygulama Alanları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
2 | Çözelti hazırlama | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
3 | Mikroskop, Santrifüjün, Biyoteknolojideki Kullanımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
4 | Bitki Doku Kültürlerinde Laboratuvar Koşulları ve Sterilizasyon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Bitki Doku Kültürleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Sıvı-Katı LB ortamı hazırlanması, Tek Koloni Bakteri Oluşturma | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Agrobacterium tumefaciens aracılığıyla gen aktarımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DNA izolasyonu ve Kalite-Miktar tayini | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
10 | RNA ve mRNA izolasyonu, cDNA Sentezi ve Kalite-miktar Tayini | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | PCR uygulamaları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Agaroz jel elektroforezi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Poliakrilamid Jel Elektroforezi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
14 | Poliakrilamid jelde DNA bantlarının Görüntüleme Yöntemleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | DNA Sekans Analizleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |