Genel Bilgi
Kod | BB563 |
Ad | Subtropik Meyve Türlerinde Çoğaltma Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGE YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgiller, Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve kivi meyvelerinde açıkta ve serada fidan yetiştirme teknikleri, anaçlar ve anaç- kalem ilişkileri, Türkiye ve dünyadaki yeni çeşitler ve özellikleri, bahçe tesisi için planlama ve modern yetiştiricilik teknikleri konularında çağdaş gelişmelerin açıklanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Turunçgiller, Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve kivi meyvelerinde açıkta ve serada fidan yetiştirme tekniklerini, anaçları ve anaç- kalem ilişkilerini, yeni çeşitleri , bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik tekniklerini kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Kitagawa, H., Glucina, P.G. 1984. Persimmon culture in New Zealand. New Zealand Department of Scientific and no:159.Science Wellington, New Zealand, 74 pp. ınformation Publishing centre, 2. Kiwifruit Science and Management I.J. Warrington and G.C. Weston 3. Citrus F.S. Davies and L.G. Albrigo 4. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Trabzon hurması (Diospyros kaki L.) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 5. Pecan: America's Native Nut Tree Lenny Wells (Ed) 6. The Avocado Botany, Production and Uses B. Schaffer, B.N. Walstenhalme, A.W. Whiley (Ed.) CABI Publishing
Notlar
1. Citrus nurseries and planting techniques B. Aubert, G. Vullin 2. Avokado AKİB yayınları 3. Onur, C. 1990. Trabzon Hurması. Derim, 7(1): 4 - 47. 4. Genetic Diversity and Breeding of Persimmon, 2017. T.Yesiloglu, B.Cimen, M. Incesu, B. Yilmaz 5. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Pikan (Carya illinoensis) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 6. Kiwifruit Growing and Handling Janine K. Hasey (ed), University of California Agriculture and Natural Resources
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders kapsamında açıkta ve serada fidancılık tekniği konusunda bilgi elde edebilir. |
ÖÇ02 | Turunçgil, Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde yeni çeşitler, anaç kullanımı ve anaç-kalem ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Turunçgil, Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde bahçe tesisi ve modern yetiştirme tekniklerini yapabilir. |
ÖÇ04 | Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunu açıklar. |
ÖÇ05 | Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turunçgillerde fidan yetiştirme teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Turunçgillerde anaçlar ve anaç kalem ilişkileri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Türkiye ve dünyada yetişen yeni turunçgil çeşitleri ve özellikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Turunçgillerde bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Trabzon hurmasında fidan yetiştirme teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Trabzon hurmasında anaçlar ve anaç kalem ilişkileri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Türkiye ve dünyada yetişen yeni Trabzon hurması çeşitleri ve özellikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Trabzon hurmasında bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Pikan cevizi fidan yetiştirme teknikleri Pikan cevizi anaçlar ve anaç kalem ilişkileri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye ve dünyada yetişen yeni pikan cevizi çeşitleri ve özellikleri Pikan cevizi bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Avokado fidan yetiştirme teknikleri Avokado anaçlar ve anaç kalem ilişkileri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Türkiye ve dünyada yetişen yeni avokado çeşitleri ve özellikleri Avokado bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kivi fidan yetiştirme teknikleri Kivi anaçlar ve anaç kalem ilişkileriteknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye ve dünyada yetişen yeni kivi cevizi çeşitleri ve özellikleri Kivi bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |