Genel Bilgi
Kod | BB598 |
Ad | Permakültüre Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Permakültür bahçelerinin oluşturulması, üretimin sağlanması ve yaygınlaştırılması
Dersin İçeriği
Permakültür bahçelerinin insan, hayvan ve çevre açısından sağlayacağı faydaların anlatılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Permakültürün amacını öğrenir. |
ÖÇ02 | Permakültür ve Organik tarım arasındaki farklılıkları öğrenir. |
ÖÇ03 | Permakültür ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları öğrenir. |
ÖÇ04 | Permakültür bahçelerindeki su tasarrufunu öğrenir. |
ÖÇ05 | Permakültürde yabancı ot mücadelesini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Permakültür: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) | Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Çevre kirliliği 2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Permakültürde bitki besin maddesi kaynakları | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Azotun, fosforun ve potasyumun doğal yollarla karşılanması | Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Permakültür bahçelerinin yönetimi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Permakültürde kardeş bitki yönetimi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Bu haftaya kadar incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Su yönetimi ve tasarrufu | Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Permakültür bahçelerinde sebze üretimi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Permakültür bahçelerinde meyve ağaçları bakımı, üretimi ve hasadı | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Permakültürde hayvansal üretim | Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Permakültürde hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolü | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Permakültür ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklar | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Permakültür ve Organik tarım arasındaki ilişki | Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |