Genel Bilgi
Kod | BB026 |
Ad | Bağcılıkta Standardizasyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağcılıkta standardizasyonun yararları ile üzüm üretiminin değişik aşamalarındaki standartları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bağcılıkta örnekleme, standardizasyonun yararları, sofralık, şaraplık ve kurutmalık üzümlerde olgunluk standartları, hasat kriterleri, Üzümlerin hasadı, ambalajlanması, depolanması, taşınması. Ambalajlama, pazarlama ile ilgili standartlar, asma fidanı üretimi standartları, çelikler ve aşı kalemleri ile ilgili standartlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Standartları Enstitüsü Üzüm standartları Yönergeleri
Notlar
Weaver, R. J. 1976. Grape Growing. John Wiley and Sons Interscience Publ. New York. 371 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Standardizasyonun önemini anlatır ve faydalarını sayar. |
ÖÇ02 | Türkiye’ de ve dünyada kullanılan standartları temin eder. |
ÖÇ03 | Bağcılıkta kullanılan standartları arazi ve laboratuar koşullarında açıklar. |
ÖÇ04 | Üzümlerde kalite ölçütlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Üzümlerde hasat kriterlerini ve örneklemeyi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağcılıkta örnekleme | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Standardizasyonun yararları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sofralık üzümlerde olgunluk standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Şaraplık üzümlerde olgunluk standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kurutmalık üzümlerde olgunluk standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ambalajlama | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Depolama ve taşıma | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çelikler ve aşı kalemleri ile ilgili standartlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Asma fidanı standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yetiştiricilikte standartlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | El aletlerinde standartlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Toprak işleme aletlerinde standartlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makine standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kalıntı standartları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |