Genel Bilgi
Kod | TMT148 |
Ad | Tarım Tarihi ve Deontolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonomi ve Ticaret Tarihi kapsamında yer alan Tarım Tarihi geçmişteki tarımla ilgili olayları, kaynak malzemelerin eleştirel incelemesine dayanarak, kronolojik tutarlılık içinde irdeleyip, bunların neden ve sonuçları konusunda açıklamalarda bulunmayı amaç edinmiştir. Tarihin geleceği okumaya yardımcı olabilmesine çalışılmaktadır. Ziraat Mühendislerinin mesleklerini icra ederken doğru-yanlış ölçülerinin diğer bir ifadeyle genel olarak ne yapmaları veya ne yapmamaları gereğine yönelik ilkeler ve normlar üzerinde durularak, öğrenciler üzerinde meslekle ilgili etik sorunlar ve meslek sahiplerinin sorumlulukları konusunda duyarlılık geliştirilmeye çalışılarak etik davranmayı öğrenip, bu konuda yetkinliğe ulaşması için motive edilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Tarihsel süreç içerisinde tarımsal faaliyetler ,Ziraat mühendisliğinin tanımı, kapsamı, ilgili mevzuat ve mesleki örgütleri ,Etik kavramı, etiğin sınıflandırılması, etik kuramları ve tarım etiği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarım Tarihi ve Deontolojisi Ders Sunumları. Prof. Dr. Ahmet ÖZÇELİK, ANKARA
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımın uygarlık tarihi içindeki önemi ve rolünü değerlendirir, tarımın gelişme eğilimlerini algılayabilir. |
ÖÇ02 | Ziraat Mühendisliği ile ilgi yasal düzenlemelerden genel olarak haberdardır. |
ÖÇ03 | Mesleki örgütlerin ve özlük haklarının neler olduğunu bilir. |
ÖÇ04 | Tarımın gelişim hakkında bilgilere sahip olur. |
ÖÇ05 | Sanayi devriminin tarıma etkisini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım Tarihinin tanımı ve kapsamı | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarım öncesi topluluklarda avcılık, toplayıcılık | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Tarım Devrimini doğuran koşullar | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tarım Devrimi (Neolitik devrim) | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mezopotamya, Mısır ve Anadolu da tarım | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanayi devrimi ve tarıma etkileri | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Osmanlılar döneminde tarım ve toprak işleme rejimi | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cumhuriyet Döneminde Tarım | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atatürk ve Tarım | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ziraat Mühendisliğinin tanımı ve kapsamı | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ziraat mühendislerinin mesleki örgütleri | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tarımsal Etik Kavramı ve Teorileri; Güncel tarımsal etik sorunları | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Konu Tekrarı | Ders Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |