Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi | |
| Kod | IST133 |
| Ad | Tesisat İşlemleri |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere; sac ve boru işçiliğine ait yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bakır, çelik, plastik boru tesisatları, sıhhi tesisat uygulamaları ve sac işçiliği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Tesisat İşlemleri Ders Notu, Erdoğan Şimşek. 2- Şimşek E., Bilgili M., Polat Y., Atölye İşlemleri, Ç.Ü. Adana MYO Yayınları, Yayın No:61, Adana 2004.
Notlar
1- Nuri Özkol , Uygulamalı Soğutma Tekniği, MMO Yayınları Yayın No:115, İstanbul 1995. 2- Erşan Sakar , Mekanik Tesisat Sistemleri, Birsen Yayınevi,2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bakır boru tesisatını döşer ve kontrollerini yapar. |
| ÖÇ02 | Farklı malzemelerin (Bakır-Prinç) kaynağını yapar. |
| ÖÇ03 | Çelik boru tesisatını döşer ve kontrollerini yapar. |
| ÖÇ04 | Plastik boru tesisatını döşer ve kontrollerini yapar. |
| ÖÇ05 | Sac işçiliği, Perçin, lehim uygulamalarını yapar. |
| ÖÇ06 | Sızdırmazlık testi tanımlar ve uygulamalarını gerçekleştirir. |
| ÖÇ07 | Kaynaklı birleştirme işlemlerini tartışır. |
| ÖÇ08 | İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili önlemleri alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | 3 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 1 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Servis işlemlerinde kullanılan alet, araç, gereçleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 2 | Markalama, markalama aletleri, markalama uygulamaları. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Atölye ve servis ortamında işgüvenliği, emniyet, ilk yardım. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Bakır borular, bağlantı elemanları, bakır boru tesisatı işçiliği. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Oksi-asetilen kaynağı, bakır boru kaynak işçiliği. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Bakır boru atölye uygulamaları. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Bakır boru kontrol işlemleri ve uygulamaları. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Aliminyum ve prinç malzemeler, kaynak işlemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Çelik borular, bağlantı elemanları, | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme |
| 11 | Çelik boruların birleştirilmesi, borulara diş açma | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Plastik borular, bağlantı elemanları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 13 | Plastik boru kaynak uygulamaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 14 | Sac işçiliği, perçin, punta kaynağı, lehimleme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Sac işçiliği uygulamaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||