Genel Bilgi
Kod | IMS461 |
Ad | Çevre Geotekniği 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atıkların Oluşumu, Katı Atıklarla İlgili Standartlar ve Yasal Düzenlemeler, Geoteknik Mühendisliği Açısından Saha Seçimi, Atıkların ve Zeminlerin Geoteknik Indeks Özellikleri, Atıkların Mukavemet ve Sıkışma Özellikleri, Çevresel Zemin İncelemeleri, Gaz ve Sızıntı Suyu Oluşumu ve Zemin Yapısı İlişkisi, Evsel, Endüstriyel Atıklar ve Zeminlerin Hidrolik Özellikleri, Mevcut Katı Atık Depolama Sahalarının İyileştirmesi ve Stabilizasyonu, Katı Atık Depolama Sahalarının Geoteknik Tasarım İlkeleri, Katı Atık Dolgularının Stabilite Analizi ve Tasarımı, Atık ve Zeminlerin Oturması. Uçucu Küllerin Geoteknik Özellikleri ve İnşaat Uygulamalarında Kullanılması, Uygulamadan Örnekler.
Dersin İçeriği
Günümüzde giderek önem kazanan çevre kirlenmesi, evsel, endüstriyel atıkların kontrollü depolanması, saklanması için gerekli yapıların geoteknik tasarımı ve endüstriyel atıklarının kontrollü depolanması, temel mühendisliği uygulamalarında kullanılmasının öğrencilere aktarılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
"Geotechnology of Waste Management", I.S.Oweis,R.P.Khera, Butterworthss, 1990.
Notlar
"Waste Containment Systems, Waste Stabilization and Landfills: Design and Evaluation", H.D.Sharma, S.P.Lewis, John Wiley & Sons, 1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atıkların Oluşumu Katı Atıklarla İlgili Standartlar ve Yasal Düzenlemeler Geoteknik Mühendisliği Açısından Saha Seçimi Atıkların ve Zeminlerin Geoteknik Indeks Özellikleri Atıkların Mukavemet ve Sıkışma Özellikleri Çevresel Zemin İncelemeleri Gaz ve Sızıntı Suyu Oluşumu ve Zemin Yapısı İlişkisi |
ÖÇ02 | Katı Atıklarla İlgili Standartlar ve Yasal Düzenlemeler |
ÖÇ03 | Geoteknik Mühendisliği Açısından Saha Seçimi |
ÖÇ04 | Atıkların ve Zeminlerin Geoteknik Indeks Özellikleri |
ÖÇ05 | Atıkların Mukavemet ve Sıkışma Özellikleri |
ÖÇ06 | Çevresel Zemin İncelemeleri |
ÖÇ07 | Gaz ve Sızıntı Suyu Oluşumu ve Zemin Yapısı İlişkisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atıkların Oluşumu, Katı Atıklarla İlgili Standartlar ve Yasal Düzenlemeler | 1 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Geoteknik Mühendisliği Açısından Saha Seçimi, Atıkların ve Zeminlerin Geoteknik Indeks Özellikleri | 2 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Çevresel Zemin İncelemeleri | 3 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Atıkların Mukavemet ve Sıkışma Özellikleri | 4 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Çevresel Zemin İncelemeleri, Gaz ve Sızıntı Suyu Oluşumu ve Zemin Yapısı İlişkisi | 5 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Evsel, Endüstriyel Atıklar ve Zeminlerin Hidrolik Özellikleri | 6 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Mevcut Katı Atık Depolama Sahalarının İyileştirmesi | 7 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | Depolama Sahalarının Stabilizasyonu | 8 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Katı Atık Depolama Sahalarının Geoteknik Tasarım İlkeleri | 9 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Depolama Sahalarının Geoteknik Tasarımı | 10 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Katı Atık Dolgularının Stabilite Analizi ve Tasarımı | 11 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Atık ve Zeminlerin Oturması | 12 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Oturma | 13 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Atıkların Geoteknik Özellikleri ve İnşaat Uygulamalarında Kullanılması | 14 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 15 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16 Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |