Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Makine | |
| Kod | MEM108 |
| Ad | Mesleki Matematik |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye matematiksel becerileri mesleklerinde uygulayabilme yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Üstel Fonksiyonlar Logaritma , Limit, Süreklilik, Türev, İntegral
Dersin Ön Koşulu
Temel Matematik işlemlerini yapabilmesi gerekir.
Kaynaklar
Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları,L.SANGÜN,A.EKİCİBİL, Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana
Notlar
konu ile alakalı diğer kaynaklardan yararlanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Mesleğinde üstel fonksiyonlar ve logaritmalar ile ilgili uygulamalar yapmak |
| ÖÇ02 | Mesleğinde limit ve süreklilik ile ilgili uygulamalar yapmak. |
| ÖÇ03 | Mesleğinde türev ile ilgili uygulamalar yapmak. |
| ÖÇ04 | Mesleğinde integral ile ilgili uygulamalar yapmak |
| ÖÇ05 | Doğru orantı ve ters orantı problemlerini çözebilecektir. |
| ÖÇ06 | Fonksiyon çözümleri ile ilgili temel bilgilere sahip olacaktır. |
| ÖÇ07 | Trigonometri ile ilgili temel problemleri çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Fonksiyon Tanımı Tanım, Değer ve Görüntü Kümesi Parçalı Fonksiyon Mutlak Değer Fonksiyonu | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Fonksiyonlarda İşlemler Fonksiyon Türleri(Birim,Sabit,Birebir,Örten,İçine) Fonksiyon Grafikleri | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Karmaşık Sayı Tanımı i Sayısının Kuvvetleri İki Karmaşık Sayının Eşitliği | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Karmaşık Düzlem Bir Karmaşık Sayının Eşleniği Bir Karmaşık Sayının Mutlak Değeri Karmaşık Sayılarda Dört İşlem | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Dar Açıların Trigonometrik Oranları sin,cos,cot,tan Fonksiyonları ve Özellikleri Açı Ölçü Birimleri | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Limit ve Süreklilik Tanımı Sağ ve Sol Limit Kavramları Polinom Fonksiyonlarının Limitleri Limit Grafikleri | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türev Tanımı ve Özellikleri | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 9 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevi Üstel Fonksiyonların Türevi Türev Uygulamaları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | İntegral Tanımı ve Özellikleri Belirli İntegral, Belirsiz İntegral Hesabı Kısmı İntegrasyon ve Değişken Değiştirme | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Trigonometrik Fonksiyonların İntegrali Üstel Fonksiyonların İntegrali | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | İntegral Uygulamaları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Matris Tanımı Matris Çeşitleri (Sıfır, Kare,Birim) Matrisin Transpozu Matrislerde Dört İşlem Matrisin Kuvveti | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör), Determinant Özellikleri, Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör) Determinant Özellikleri Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi_2 | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||