Genel Bilgi
Kod | BDC108 |
Ad | Bilgisayar Destekli Çizim I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; bilgisayar destekli iki boyutlu çizim yapmak yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Paket Programın çalışma prensipleri ve başlangıç düzenlemeleri, Dosya işlemleri ve çizim öncesi hazırlık, Temel çizim komutları (Düz çizgi, daire, yay, çokgen çizimi), Temel çizim komutları (İçi dolu çokgen, elips, helis ve tarama çizimi), Yazı yazma, Düzeltme ve düzenleme komutları, Görüntü kontrolü, Katmanlar ve nesne özellikleri, Ölçülendirme, Blok ve dış ortamdan çizim ekleme, İzometrik çizimler, Çıktı Alma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Autocad ile Çizim Teknikleri ve Modelleme /Prof.Dr.Muamer Nalbant ,Atocad /Prof. Dr. Hasan Gökkaya, AutoCAD /Murathan Yayınevi /Can Murat
Notlar
Ders Hocasının notları, slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel çizim komutlarını oluşturur. |
ÖÇ02 | Çizim uygulamalarını yapar. |
ÖÇ03 | Düzenleme ve ölçülendirme komutlarını kullanır. |
ÖÇ04 | BDÇ programları arası veri dönüşümleri yaparak çıktı alır. |
ÖÇ05 | AutoCAD yazılımı yardımıyla tasarımlarını bilgisayar ortamında çizer. |
ÖÇ06 | 3 Boyutlu çizim tekniklerini kullanır |
ÖÇ07 | Çizimlerin uygun ölçekte çıktılarını alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekran düzenleme ve çizim yardımcı komutlarıyla BDÇ yazılımını çalıştırma seçeneklerini seçme | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
2 | Ekran görüntü ve çizim ayarlarını yapma ve BDÇ yazılımını kapatma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Temel çizim komutlarını kullanarak çizim yapma ve koordinat sistemlerini kullanma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Çizim komutlarını kullanarak teknik resim çizme ve çizimlere yazı ekleme | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
5 | Çizim komutlarını kullanarak teknik resim çizme. | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | Düzenleme komutlarını kullanabilme | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Katmanlar Yaratma ve Yönetimi | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,Autocad programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çizim elemanlarını çoğaltma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Ölçülendirme ayarlamasını yapma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
11 | Ölçülendirme komutlarını kullanma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
12 | Ölçüleri değiştirmek, yüzey işleme işareti eklemek ve tolerans ekleme | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | BDÇ yazılımları arasında 2B (iki boyutlu) veri transferi yapabilme | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | 2B (iki boyutlu) veri transferi için dosya uzantılarını kullanma | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Çıktı alınarak tanımlanmış yazıcı seçimini yapma, çıktı almada kullanılacak kağıt boyutunun seçimini yapma, çıktı alınacak alanı belirlemek, yazdırma ölçeğini seçebilme | Konu tekrarı, kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,Autocad programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,Autocad programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |