Genel Bilgi
Kod | MKN236 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulanması, işyeri deneyimine yönelik rapor yazımı, üretim süreci iyileştirmeye yönelik proje önerileri.
Dersin Ön Koşulu
1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri (90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının (GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/%C4%B0%C5%9Fletmede%20Mesleki%20E%C4%9Fitim
Notlar
Adana Meslek Yüksekokulu, İşletmede Mesleki Eğitim Talimatları ve Formları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İş yerinde iş ilişkisini öğrenir |
ÖÇ07 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır |
ÖÇ08 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş yeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-1 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-2 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-3 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-4 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-5 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-6 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-7 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-8 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-9 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-10 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-11 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-12 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-13 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-14 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 70 | 8 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 561 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,44 | ||
AKTS | 22 AKTS |