YLGMS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLGMS701
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

İlgili kitap ve bilimsel yayınlar

Notlar

İlgili kitap ve bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
ÖÇ02 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır
ÖÇ03 Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 7 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 8 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 9 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 10 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 11 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 12 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 13 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 14 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 03:43