Genel Bilgi
Kod | GM0023 |
Ad | Yağ Sanayi Atıklarının Değerlendirilmesi ve Atık Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yağ sanayii atıkları konusunda temel bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Yağ sanayii atıkları ve genel özellikleri, yağ sanayi atıklarını değerlendirme olanakları, yağ teknolojisi yan ürünlerinin ticari kullanım alanları, atık yönetimi ve biyodizel üretimi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Demir Erkut Veli, 2005, Bitkisel Yağ Sanayi Atıklarından Biyodizel Üretimi, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü, İzmir
Notlar
Batur Akif, 1997, Yağ Sanayii Atıkları ve Değerlendirme Olanakları, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, İzmir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yağ sanayinde atıkların oluşum aşamalarını bilir |
ÖÇ02 | Yağ sanayii atıklarının değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Ekip çalışmasına uyumlu olma, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır |
ÖÇ04 | Ders kapsamında edindiği bilgileri atık yağ değerlendirme becerisine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkisel yağlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bitkisel atık yağlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitkisel atık yağların geri kazanım yöntemleri ve yeniden kullanılma olanakları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Atık yağ kontrolü yönetmeliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Atık yağ kabul kriterleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Lesitin üretimi ve kullanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ekstraksiyon atıklarının değerlendirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Nötralizasyon ve ağartma atıklarının değerlendirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Atık yağlardan sıvı yakıt üretimi (biyodizel) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çözgen geri kazanım yöntemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Deodorizasyon distilatının işlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Pirina yağı üretimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yağ teknolojisi yan ürünlerinin kullanım alanları 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yağ teknolojisi yan ürünlerinin kullanım alanları 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |