GM646 Gıda Güvenliğinde Temel Yaklaşımlar ve Risk Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM646
Ad Gıda Güvenliğinde Temel Yaklaşımlar ve Risk Analizi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Gıdalarda bulunan katkı maddeleri, tarım ilacı kalıntıları, mikotoksinler, akrilamid ve benzerleri gibi pişme sırasında oluşan kimyasallar, çevre kirlenmesinden yansıyan metaller ve organik klorlu bileşikler, gıda kimyasalları ve kimyasalların insan sağlığı üzerindeki etkilerinin , risk değerlendirme yöntemi ile belirlenmesi.

Dersin İçeriği

Temel toksikolojik kavramlar ve tanımlar, NOAEL, ADI, GRAS, ML değerleri, toksik maddelerin güvenirlik sınırları, gıda katlı maddelerinin risk değerlendirmesi, risk yönetimi ve risk iletişimi, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Brown, M., Stringer, M. (Eds.). (2002). Microbiological risk assessment in food processing. Woodhead Publishing.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 öğrenciler temel bilgi ve tanımları öğrenir
ÖÇ02 students gıda güvenliği sistemlerini öğrenir
ÖÇ03 öğrenciler ön koşul programlarını öğrenir
ÖÇ04 Tehlikelerin belirlenmesi ve önleyici tedbirleri öğrenir
ÖÇ05 Risk değerlendirme sürecini öğrenir
ÖÇ06 öğrenciler HACCP sistemini öğrenir
ÖÇ07 Yasal düzenlemeleri öğrenir
ÖÇ08 Risk analizi örnek çalışmaları (gıda sektörü harici) öğrenir
ÖÇ09 Risk analizi örnek çalışmaları (gıda sektörü) öğrenir
ÖÇ10 öğrenciler genel tartışma yapmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel bilgi ve tanımlar sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gıda güvenliği sistemleri sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ön koşul programları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tehlikelerin belirlenmesi ve önleyici tedbirler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Risk değerlendirme süreci sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 HACCP sistemi sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 HACCP aşamaları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav ilgili ders notları ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yasal düzenlemeler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Risk analizil (gıda sektörü harici) sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
11 Risk analizi örnek çalışmaları (gıda sektörü harici) sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Risk analizi örnek çalışmaları (gıda sektörü) sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Risk analizi örnek sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
14 Risk analizi sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
15 genel değerlendirme sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili ders notları ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili ders notları ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 02:32