Genel Bilgi
Kod | BKP111 |
Ad | Zooloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile Zoolojinin tanımı ve sınıflandırılması, hücre, sitoplazma ve organeller, hayvansal dokuların yapısı ve fonksiyonları, hayvanlarda organ sistemleri ve işlevlerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Zoolojinin dalları ,canlıların özellikleri, hücre, hücre zarı, sitoplazma ve içindeki organeller, gelişme, hayvansal dokular( epitel doku, bağ ve destek doku, kas doku, sinir doku, kan doku),hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri, metabolizma, enzim, beslenme ve vitaminler, sindirim sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, sinir sistemi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Teorik ders notları
Notlar
Power point sunum Zooloji ders kitabı ( Prof.Dr.Turgut Tanyolaç)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zoolojinin tanımı , alt dalları, canlıların oluşumunu kavrar. Canlıların ortak özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Canlıların fiziksel ve kimyasal yapılarını kavrar. Metabolizma, anabolizma ve katabolizma reaksiyonlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Protoplazmanın yapısına giren organik maddeleri kavrar.( Proteinler, karbonhidratlar. lipitler, nükleik asitler) |
ÖÇ04 | hücrenin yapısı, işlevi ve genel morfolojisini kavrar. Hücre zarının görevleri, hücre zarından madde geçişi, aktif ve pasif iletim mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ05 | Sitoplazma, içindeki organeller, ve görevlerini kavrar. ( Endoplazmik retikulum ,ribozom, golgi kompleksi, mitokondri, lizozom, koful, vakuol , sentriol, çekirdek) |
ÖÇ06 | Hücre bölünmesi, bölünme tipleri, segmentasyon ve yumurta tiplerini kavrar |
ÖÇ07 | Hayvansal dokular , dokuların sınıflandırılmasını kavrar. Epitel doku ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | Enzimler, enzimlerin sınıflandırılması, Vitaminler ve vitaminlerin sınıflandırılmasını kavrar. |
ÖÇ09 | Bağ ve destek dokusu , kıkırdak doku, kemik doku, ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ10 | Kas doku, çeşitleri, görevleri ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ11 | Sinir dokusu, nöronlar, sinir iletimi, sinaps türleri ve görevlerini kavrar. |
ÖÇ12 | Vitaminler, vitaminlerin sınıflandırılması, Vitaminlerin görevlerini kavrar Enzimler ve sınıflandırılmalarını kavrar. |
ÖÇ13 | Kan dokusu, kan dokunun özellikleri, kan hücreleri, kan dokunun görevlerini kavrar. |
ÖÇ14 | Sindirim sistemi, sindirim sistemindeki yapılar, enzimler ,enzimlerin sınıflandırılması ve görevlerini kavrar. |
ÖÇ15 | Dolaşım ve solunum sistemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zooljinin tanımı , alt dalları, canlıların oluşumunu kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | canlıların özellikleri , fiziksel ve kimyasal yapılarını kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | protoplazmanın yapısına giren organik maddeleri kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | hücrenin yapısı, işlevi ve genel morfolojisini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | hücre zarı, sitoplazma ve organelleri kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Hücre bölünmesi, gelişme ve yumurta tiplerini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | hayvansal dokular , epitel doku ve özelliklerini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvansal dokulardan bağ ve destek dokusunu kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | kas dokusu ve özelliklerini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | sinir ve kan dokusunu kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | metabolizma, enzimleri kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | beslenme ve vitaminleri kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Sindirim ve boşaltım sistemini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | solunum ve dolaşım sistemini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |