BKP136 Tarımsal Ekoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP136
Ad Tarımsal Ekoloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğada canlı ve cansız varlıklar arasındaki ilişkilerin kavranması, ekosistem ve sürdürülebilir bir yaşam bilincinin kazanılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Ekosistem kavram ve prensipleri; ekosistem tanım ve öğeleri, ekosistem dinamiği, ekosistemlerde verimlilik ve ölçülmesi, doğal ve agro-ekosistemler ve gıda üretim sistemleri ve bitkisel üretim. Birincil üretici (bitkiler) düzeyinde cevre faktörlerinin etkisi; bitkilerin çevreye tepkilerinde temel prensipler, ışık-bitkiler ilişkileri. Sıcaklık ve bitkiler; enerji akışı ve bitki sıcaklığı, sıcaklı- bitki ilişkileri. Atmosfer ve bitkiler, su ve bitkiler, toprak ve bitkiler, bitkiler ve diğer canlılar, konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

G.C. Daily, S. Alexander, P.R. Ehrlich, L. Goulder, J. Lubchenco, P.A. Matson, H.A. Mooney, S. Postel, S.H. Schneider, D. Tilman, G.M. Woodwell, "Ecosystem Services: Benefits Supplied to Human Societies by Natural Ecosystems", 2002, http://esa.sdsc.edu/daily.htm Joel E. Cohen, David Tilman, "Biosphere 2 and Biodiversity-The Lessons So Far", Science, Vol. 274, No. 5290, 15 Kasım 1996, s. 150-1151 (3) P. Raeburn, "Home wreckers", Popular Science, January, 2000 Ernst Haeckel, Alman biyolog "the comprehensive science of the relationship of the organism to the environment", 1866. Johannes Eugenius Bülow Warming, Danimarkalı botanikçi ve ekolojinin kurucusu plant ecology (ders kitabı), 1895. Arthur Tansley, İngiliz ekolog, ecosystem kavramını ilk ortaya atan bilim adamıdır. 1935 Eugene Odum, Amerikalı biyolog ve ekolog "Fundamentals of Ekology" (ders kitabı), 1953.

Notlar

WEB de genel ekoloji konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal ekoloji ve ekosistemle ilgili temel kavramları bilir
ÖÇ02 Ekosistemde verimliliği değerlendirebilecek bilgileri kazanır.
ÖÇ03 Doğal ve tarımsal ekosistem farklarını bilir.
ÖÇ04 Bitkisel üretimin (üretici organizma) temel özellikleri bilir.
ÖÇ05 Bitkisel üretime etkili faktörleri (enerjitik ve maddesel) kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımsal ekolojinin tanımı, önemi, kapsamı ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi, güncel çevre sorunlarının ekolojik yönden irdelenmesi Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ekosistemin tanımı, unsurları (üretici, tüketici ve ayrıştırıcı organizmalar, enerjitik ve maddesel faktörler) Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ekosistemin çalışma prensipleri (enerji akışı, madde döngüsü) Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Besin-enerji zinciri ve pramidi Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Ekosistemde verimlilik ve ölçüm yöntemleri Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Doğal- ve agro (tarımsal)-ekosistem farkları Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Gıda üretim sistemleri Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çevre koşulları, organizmanın çevreye tepkisinde temel ilkeler (tepki tipleri, etki mekanizmaları)-1 Reading references Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çevre koşulları, organizmanın çevreye tepkisinde temel ilkeler (tepki tipleri, etki mekanizmaları)-2 Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çevre faktörü olarak güneş, ışık ve bitkisel üretim yönünden özellikleri Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Işık ve bitkisel üretim Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sıcaklık ve bitkisel üretim Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Atmosfer (Oksijen, Azot, Karbondioksit ve diğer gazlar, duman ve partiküller) ve bitkisel üretim Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Su ve bitkisel üretim, Toprak (havası, suyu, bitki besin elementleri, asitliği, tuzluluğu) ve bitkisel üretim Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 02:21