BKP230 Tarım Tarihi ve Deontolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP230
Ad Tarım Tarihi ve Deontolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin bir bölümünde geçmişten günümüze kadar olan süreçte tarımla insan ilişkileri ve tarımdaki gelişmeler incelenecektir. Dersin ana konusu meslek etiği oluşturmaktadır. Mesleki etiğin ahlaki ve etik normları ile meslek ilkeleri bir bütün olarak öğrencilerle felsefi boyutta tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze kadar insanın tarım ile olan ilişkileri, tarımdaki gelişmeler ve meslek etiği.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Direk, Mithat, 2010. Tarım Tarihi ve Deontoloji. Eğitim Kitabevi Yayınları

Notlar

"Tarım Tarihi ve Deontolojisi" ile ilgili açık erişime açılmış ders notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ02 Tarımsal öğretim ve eğitimin tarihi hakkında bilgilenme
ÖÇ03 Mesleki anlamda etik değerler hakkında bilgilenme
ÖÇ04 Ziraat mühendisliği görevinde etik yönünden ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme
ÖÇ05 Ziraat Mühendisliği meslek ahlakının bilimsel araştırmalar açısından önemini kavrar
ÖÇ06 Ziraat Mühendisliği ile ilgili yönetmelik ve yönergeleri bilme, meslek etiği açısından yorumlayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsanın ilk tarımsal işlevi ve uygarlıkların gelişimi Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İnsalığın toprakla tanışması, geçirdiği evrim ve aşamalar Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eski Uygarlıklarda Tarım Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yakın Tarihimizde Tarım Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Selçuklu ve Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Cumhuriyet döneminde tarım ve Atatürk'ün Tarıma katkısı Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çevre Etiği Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sürdürülebilir Tarım ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat, Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri. Meslek Örgütü Deontolojik Sorumluluklar Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.09.2023 08:57