Genel Bilgi
Kod | TDE830 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Servet-i Fünun, Fecr-i Ati ve Milli Edebiyat dönemi yazarlarının makale ve kitap halindeki eserlerinde yer alan roman ve öykü konusundaki görüşlerin incelenmesi ve bu türlere ilişkin kuramsal birikim oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Servet-i Fünun dönemi, Fecri Ati romanı Milli Edebiyat romanı, her üç dönem romancıları, roman türü üzerine dönem sanatçılarının görüşleri, tek tek sanatçıları ve toplamda kadroları, romanın gösterdiği seyirdir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Notlar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Servet-i Fünun dönemi romanını tanır. |
ÖÇ02 | Fecri Ati romanını tanır. |
ÖÇ03 | Milli Edebiyat romanını tanır. |
ÖÇ04 | Her üç dönem romancılarını tanır. |
ÖÇ05 | Roman türü üzerine dönem sanatçılarının görüşlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Bu dönemde romanın gösterdiği seyri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tevfik Fikret, Romanların Tesiri | Kaynak okuma | |
2 | Tevfik Fikret, Dil ve Edebiyat Yazıları | Kaynak okuma | |
3 | Klasikler Meselesi | Kaynak okuma | |
4 | Klasikler Meselesi ve tartışmalar | Kaynak okuma | |
5 | Hüseyin Cahit'ten Roman üzerine yazılar | Kaynak okuma | |
6 | Ara Nesil'de Roman I | Kaynak okuma | |
7 | Ara Nesil'de roman II | Kaynak okuma | |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
9 | Hüseyin Rahmi ve Roman | Kaynak okuma | |
10 | Ali Canip Yöntem, Romanesk Nevi | Kaynak okuma | |
11 | Ömer Seyfettin ve Roman | Kaynak okuma | |
12 | Refik Halit, Yakup Kadri'de roman | Kaynak okuma | |
13 | Dönemin roman anlayışının değerlendirilmesi | Kaynak okuma | |
14 | Uygulama I (Genel Değerlendirme I) | Kaynak okuma | |
15 | Uygulama II (Genel Değerlendirme II) | Kaynak okuma | |
16 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
17 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |