TDE1877 Divan Şiiri Geleneğinin Günümüz Türk Şiirine Yansıması I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1877
Ad Divan Şiiri Geleneğinin Günümüz Türk Şiirine Yansıması I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALUK GÖKALP
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencinin günümüz Türk şiiri ile klasik Türk edebiyatı arasındaki ilişkiyi görmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Hasan Hüsrev Hatemi, Arif Ay, Vahap Akbaş, Ahmet Nejdet, Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan, Fuzuli,Nefi, Nedim, Sezai Karakoç v.b. divan şairlerinden okumalar yapılmakta; ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırma ve makaleler belirlenip değerlendirilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Rahim Tarım, Kültür Dil Kimlik Behçet Necatiğil’in Şiir Dünyası, Özgür Yayınları, 2004 İstanbul; Asfalt Ovalarda Yürüyen Abdal: Behçet Necatigil, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010 İstanbul; Divan Edebiyatı El Kitabı, (Mustafa İsen, Osman Horata); Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe Modern Türk şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı Yayınları, İstanbıl 2005; Hilmi Yavuz, Büyü’sün Yaz.

Notlar

Çetin Derdiyok Hurûfî Şiirler, Hilmi Yavuz Sempozyumu, Mardin 2009; Claude Lévi-Strauss; Yaban Düşünce (Çev.: Tahsin Yücel), Hürriyet Vakfı Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günümüz Türk şâirlerinin şiirlerinde eski şiir geleneğimizin izlerini kavrar.
ÖÇ02 Geleneğin günümüz Türk şiirini besleyen etkilerini belirler.
ÖÇ03 Gelenek etkisinde kalan şairleri tanır.
ÖÇ04 Gelenek ile günümüz şiirini karşılaştırır.
ÖÇ05 Günümüz şiirindeki geleneğe ait unsurları ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hasan Hüsrev Hatemi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Divan Şairlerinden okumalar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Arif Ay, Vahap Akbaş Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Ahmet Nejdet Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Divan Şairlerinden okumalar I Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Divan Şairlerinden okumalar II Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Divan Şairlerinden okumalar-III Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sezai Karakoç Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Karşılaştırma Uygulamaları-I Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Karşılaştırma Uygulamaları-II Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Karşılaştırma Uygulamaları-III Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Karşılaştırma Uygulamaları-IV Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Karşılaştırma Uygulamaları-V Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.06.2023 10:42