Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| EKONOMİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
| Kod | EKO706 |
| Ad | Dünya Ekonomisinde Dönüşümler |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya ekonomisinin genel yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak ve küreselleşme sürecindeki gelişmelerin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Dünya Ekonomisinin Yapısı, Uluslar arası Sermaye Hareketleri ve Küreselleşme; Temel Olguları öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Karagül, Mehmet (2012), Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla, (2. Baskı)
Notlar
Karagül, Mehmet (2012), Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla, (2. Baskı)
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dünya Ekonomisinin yapısını öğrenir. |
| ÖÇ02 | Dünya Ekonomisinde yaşanan gelişmeleri tarihsel olarak öğrenir. |
| ÖÇ03 | Dünyada yaşanan küreselleşme süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ04 | Gelişmişlik ve az gelişmişlik olgusunu kavrar. |
| ÖÇ05 | Küresel ve bölgesel ölçekte yaşanan krizleri açıklar. |
| ÖÇ06 | Türkiye’nin dünya ekonomisindeki konumu hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 4 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya Ekonomisinin Yapısı, Uluslar arası Sermaye Hareketleri ve Küreselleşme; Temel Olgular | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Sanayi Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na Dünya Ekonomisine | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | I. Dünya Savaşı’ndan II. Dünya Savaşı’na; Dünya Ekonomisinin Yapısı | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | II. Dünya Savaşı sonrası Dünya Ekonomisinde Yaşanan Gelişmeler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Ekonomik Krizden Dış Borç Krizine; Dünya Ekonomisinin Genel Görünümü | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | 1970’li yıllar sonrası yaşanan gelişmeler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Uluslararası Ticaret Siyaseti | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
| 9 | Uluslararası Ticaret Siyaset-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Çokuluslu Şirketler ve Uluslararası Üretim | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | 2007/2008 Küresel Kriz Bağlamında Dünya Ekonomisinde Yaşanan Gelişmeler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | 2007/2008 Küresel Kriz Bağlamında Dünya Ekonomisinde Yaşanan Gelişmeler-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Küreselleşme, Kriz ve Türkiye | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||