Genel Bilgi
Kod | YLSAİ201 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir akademisyen gözetiminde öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
kitap ve makaleler
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ03 | Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözebilir. |
ÖÇ05 | Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 1 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 2 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 3 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 4 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 5 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 6 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 7 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 8 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 9 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 10 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 11 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 12 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 13 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 14 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |