Genel Bilgi
Kod | YLSAİ701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir akademisyen gözetiminde öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Notlar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ03 | Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözebilir. |
ÖÇ05 | Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Akademik danışmanının uzmanlık alanı ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Danışmanın uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalı anlatımlar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
4 | Veri toplama ve değerlendirme aşamalarında bilimsel değerler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Yayınlama aşamalarında bilimsel değerler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Veri toplama ve değerlendirme aşamalarında etik değerler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Yayınlama aşamalarında etik değerler | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Literatür taraması ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
10 | Alanında yayın araştırılması ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Derleme yada araştırma yayınlarının değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Danışmanın uzmanlık alanı ile ilgili konuların tartışılması | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği araştırmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Danışmanın uzmanlık alanı ile ilgili konuların değerlendirilmesi | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci danışmanının belirleyeceği araştırma önerileri | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav Hazırlığı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |