Genel Bilgi
Kod | YMUV205 |
Ad | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatürü |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesindeki çalgıların, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönem'lerdeki, Konçerto, Sonat, Süit, Senfoni, Senfonik Şiir, Uvertür ve Oda Müziği (Trio, kuartet, kentet) formlarındaki repertuarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Barok Dönem'den başlayarak, kronolojik sırayla, Müzik Tarihi Dönem'lerindeki Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesinin beste formları içinde nasıl kullanıldığı, gelişimi ve repertuarı incelenir. Eserlerin icraları arasındaki yorumsal farklar, sesli ya da sesli ve görüntülü kayıtlar izletilerek, karşılaştırılmalı olarak değerlendirilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.
Notlar
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesi çalgılarının, besteciler açısından kullanımını kavrama ve gelişimini takip edebilme konusunda gerekli bilgileri edinmiş olur. |
ÖÇ02 | Klasik Batı Müziği'nin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Üflemeli-Vurmalı çalgılar ve bu çalgılar için yazılmış eserlerin Müzik Tarihi'ndeki yerini, değer ve önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Üflemeli-Vurmalı çalgılar ailesi repertuarındaki beste formlarını, sayı bakımından değerlendirerek, herhangi bir forma ait ihtiyaç tespiti yapabilme ve bu forma ait eser üretebilme konusunda bestecilik çalışması yapabilme ya da yaptırabilme öngörüsü kazanır. |
ÖÇ05 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar repertuarına ait "sesli" ve "sesli - görüntülü" kayıtlar konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | C.Franck La maj Flute Sonatı | çalışma | |
2 | 33R.Strauss Korno Konçertosu no 2 | Çalışma | |
3 | A.Borodin Senfoni no 2 | Çalışma | |
4 | G.Bızet Carmen Suit no 1 ve no 2 | Çalışma | |
5 | 33P.I.Tchaikovsky Senfoni no 5 | Çalışma | |
6 | 33A.Dvorak Senfoni no 9 | Çalışma | |
7 | 44E.Greig Peer Gynt Suit no 1 ve no 2 | Çalışma | |
8 | 21G.Bizet L'arlesienne Suit | Çalışma | |
9 | 1 A.Dvorak Senfoni no 8 | Çalışma | |
10 | 44G.Mahler Senfoni no 5 | Çalışma | |
11 | 12C.Debussy Klarinet ve Piyano için Rapsodi no 1 | Çalışma | |
12 | 2 Aaron Copland Halk için Fanfar | Çalışma | |
13 | Aaron Copland Halk için Fanfar | Çalışma | |
14 | M.Ravel Bolero | Çalışma | |
15 | 223I.Stravinsky Sirk Polkası | Çalışma | |
16 | 23H.Schütz Magnificat | Çalışma | |
17 | 434A.Dvorak Senfoni no 8 | Çalışma | |
18 | 444K.Serocki 4 Tombon için suit | Çalışma | |
19 | 55F.Poulenc Flüt-Piyano Sonatı | Çalışma | |
20 | 4433B.Bartok Klarinet,Keman ve Piyano için Kontrastlar | Çalışma | |
21 | 77J.Feld Flüt ve Piyano için Sonat | Çalışma | |
22 | 432J.B.Boismortier Trompet ve Org için Sonat | Çalışma | |
23 | 87U.C.Erkin Köçekçe | Çalışma | |
24 | 877F.Schubert Bitmemiş Senfoni | Çalışma | |
25 | 987S.Prokofiev Senfoni no 5 | Çalışma | |
26 | 2 N.Rimsky-Korsakov Şehrazad Senfonik Suiti | Çalışma | |
27 | N.Kodallı Telli Turna1 | Çalışma | |
28 | 212N.Kodallı Telli Turna | Çalışma | |
29 | 44343W.A.Mozart Senfoi no 40 | Çalışma | |
30 | C.Orff Carmina Burana | Çalışma | |
31 | 123Aaron Copland Halk için Fanfar | Çalışma | |
32 | Final | Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |