Genel Bilgi
Kod | YMUV211 |
Ad | Psikolojiye Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojinin temel kavramlarını öğrencilere anlatmak, kişisel ve mesleki yaşantılarında bu bilgileri kullanarak kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; psikoloji yaklaşımları, ve davranışın biyolojik temelleri, öğrenme kuramları, bellek süreçleri, dil gelişimi, bilinç süreçleri gibi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi kitabevi (1991)
Notlar
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi kitabevi (1991)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde öğrenebilir. |
ÖÇ02 | Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. |
ÖÇ03 | Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişebilir ve gelişebilir. |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri kişilerarası iletişimini güçlendirmek için kullanabilir. |
ÖÇ05 | Öğrendikleri çerçevesinde sorumluluk duygusu gelişir, sanatını daha iyi icra edebilir duruma gelir. |
ÖÇ06 | Disiplin anlayışını daha iyi idrak eder ve bu anlayışı eğitimine yansıtır. |
ÖÇ07 | Bireysel olarak kendisini grup içerisinde daha rahat bir şekilde ortaya koymasında katkıda bulunur. |
ÖÇ08 | Bireysel olarak kendisini grup içerisinde daha rahat bir şekilde ortaya koyabilmesiyle birlikte grup içerisinde arkadaşlarıyla uyumlu bir şekilde hareket etmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji biliminin doğası, Değişik yaklaşım türleri (Nörobiyolojik yaklaşım, Davranışsal yaklaşım, Bilişsel yaklaşım, Psikanalitik yaklaşım, Fenomonolojik yaklaşım) | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Psikoljinin tanımı, Psikolojinin alanları (Deneysel psikoloji, fizyolojik yaklaşım, Gelişimsel psikolji, kişilik psikolojisi, Sosyal psikoloji | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Duyum ve algılama | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenme | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Güdülenme | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Heyecan, Heyecanların incelenmesi | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Kaygı, Engellenme, Çatışma | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Yaşam boyu gelişim, Bireyin bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepleri | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Boşanma, nedenleri ve etkileri | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Kişilik psikolojisi, Freud'un kişilik kuramı | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Benlik kuramları (Rogers'ın benlik kuramı Maslow'un kuramı) | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | 2 Dönem analizi ve genel tekrar | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Normaldışı davranışlar psikolojisi, Normaldışılığın tanımı | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
18 | Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
19 | Obsesif-kompulsif bozukluklar | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
20 | Konversiyon histerisi, Psikojenik ağrı, Hipokondri | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
21 | Dissosiyatif bozukluklar, Psikolojik amnezi, Psikolojik füg, Birden fazla kişilik | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
22 | Psikozlar, Şizofreni | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
23 | Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
24 | Organik zihin bozuklukları | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
25 | Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar,Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
26 | 2 Psikoseksüel bozukluklar | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
27 | Kişilik bozuklukları | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
28 | Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
29 | Sosyal psikoloji | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
30 | 2 Sosyal psikoloji | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Ders kitabından ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |