Genel Bilgi
Kod | MUVC305 |
Ad | Oda Müziği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, tanıtılması, birlikte çalmayı öğrenmek, yapıtların yorumlanmasını sağlamak ve orkestra dersinin temelini oluşturmak
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerini yorumlamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
J.PEZEL - Sonata No.22, J.BRAHMS - Guten Abenp,Montes Gut Nach, WEBER - Cher Aus Furvanthe, J.WİLLİAMS - Olympic Fanfare and Theme, H.PURCELL - Trumpet Voluntray, G.A.ROSSİNİ - William Tell Overture, M.PENELLA - El Gato
Notlar
G.A.ROSSİNİ - William Tell Overture, M.PENELLA - El Gato
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ03 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar |
ÖÇ06 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ07 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin düzeyinin tespit edilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Eksiklerinin giderilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Grupların belirlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Belirlenen gruplara eser verilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Kentet grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Kuartet grubunun dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Trio grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Duet grubunun dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | 1 Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | 1 Tüm grupların dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Dönem sonu genel değerlendirme yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | 1 Yeni eserler verilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | 2 Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | 2 Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | 2 Kentet grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | 2 Kuartet grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | 2 Trio grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | 2 Duet grubunun dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | 2 Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | 2 Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | 2 Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | 2 Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | 3Tüm grupların dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | 4 Tüm grupların dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | 5 Tüm grupların dinlenmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final sınavı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 6 | 180 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,08 | ||
AKTS | 10 AKTS |