Genel Bilgi
Kod | MUVC403 |
Ad | Orkestra |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra yapıtlarının incelenmesi, tanıtılması, birlikte çalmayı öğrenmek ve yapıtların yorumlanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN
Notlar
V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. |
ÖÇ02 | 1. Orkestra Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ03 | 2. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ04 | 4. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | 5. Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla, müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak, orkestranın genel performans kalitesini yükseltmeye yardımcı olur. |
ÖÇ06 | 6. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ07 | 7. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | 8. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Uvertürün deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Yay ve parmak koyma çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | 1 Uvertürün çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | 3 Uvertürün çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Senfoninin birinci bölümünün çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Senfoninin ikinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Senfoninin üçüncü bölümünün çalışı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | 4 Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | 1 Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | 2 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | 3 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | 4 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,92 | ||
AKTS | 10 AKTS |