Genel Bilgi
Kod | KING403 |
Ad | Yabancı Dil (ingilizce) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Bilge BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Bilge BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin İçeriği
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
LANGUAGE TO GO PRE-INTERMEDIATE UNITS 21-40(FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) GILLIE CUNNINGHAM SUE MOHAMED PHRASEBOOK- WORKBOOK-
Notlar
WORKSHEETS- CLASS CDs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük konularda kısa basit pasajlar okur. |
ÖÇ02 | Günlük konularda kısa basit pasajlar yazabilir |
ÖÇ03 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşur |
ÖÇ04 | Birlikte iki cümle kullanır. |
ÖÇ05 | Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder |
ÖÇ06 | Daha etkin İngilizce kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üçüncü sınıfın Genel tekrarı | Ders kitabından ilgili ünite | |
2 | Hikayelerle geçmiş zamanı anlatma | Ders kitabından ilgili ünite | |
3 | Geçmiş zaman ve sürekli geçmiş | Ders kitabından ilgili ünite | |
4 | Kariyer tercihleri, iş hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | |
5 | Like + ing ve would like+ with to mastarı | Ders kitabından ilgili ünite | |
6 | Ürün, malzeme ve mal kökeni tanımlama | Ders kitabından ilgili ünite | |
7 | Geniş zaman pasif | Ders kitabından ilgili ünite | |
8 | A- an- the | Ders kitabından ilgili ünite | |
9 | Zorunda,zorunda değil | Ders kitabından ilgili ünite | |
10 | Planlı ve spontan kararlar, gıda | Ders kitabından ilgili ünite | |
11 | Going to ve will yapılarıyla gelecek zaman | Ders kitabından ilgili ünite | |
12 | In-ed ve-ing ile biten sıfatlar | Ders kitabından ilgili ünite | |
13 | Arasınav | okuma, yazma ve dinleme | |
14 | Mevcut sonucu açıklamak için geniş zaman | Ders kitabından ilgili ünite | |
15 | Sorma,verme,izin ve reddetme | Ders kitabından ilgili ünite | |
16 | Would + mastar (without to) | Ders kitabından ilgili ünite | |
17 | Pasif Geçmiş zaman | Ders kitabından ilgili ünite | |
18 | ing fiiller/ mastar | Ders kitabından ilgili ünite | |
19 | Basit zamanda konular ve olmayan konu soruları | Ders kitabından ilgili ünite | |
20 | Which, that, who ve where ile ilgili ilgi cümlecikleri | Ders kitabından ilgili ünite | |
21 | İnsan,yer ve nesnelerle ilgili açıklama | Ders kitabından ilgili ünite | |
22 | Must be, might be, can´t be yapıları ile çalışma | Ders kitabından ilgili ünite | |
23 | Gelecek zaman için şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | |
24 | Arasınav | okuma, yazma ve dinleme | |
25 | So+ adjective /such+noun | Ders kitabından ilgili ünite | |
26 | For/ since ile şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | |
27 | Öneriler yapma ve yanıt | Ders kitabından ilgili ünite | |
28 | Hayali durumlar hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | |
29 | Koşul ( if+ past simple+would /could) | Ders kitabından ilgili ünite | |
30 | Genel tekrar | Ders kitabından ilgili ünite | |
31 | Final Sınavı hazırlık çalışmaları | okuma, yazma ve dinleme | |
32 | Final Sınavı | okuma, yazma ve dinleme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |