Genel Bilgi
Kod | YMYC305 |
Ad | Estetik ve Sanat Kuramları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek, ve sanat, güzel bağlantısını ele almayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Antik çağlardan günümüze kadar gelen aşamada sanat ve kuramlarını inceleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Estetik ve Sanat Dersleri M.KAGAN Estetik İsmail TUNALI
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat, güzel ve estetik gibi temel kavramları gerekli akademik etkinliklerde kullanabilir. |
ÖÇ02 | Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir. |
ÖÇ03 | Estetik yargının fonksiyonlarını, amaçlarını ve gerekliliğini sanatın hayat içindeki yeri bakımından çözümleyebilir. |
ÖÇ04 | Estetiğin kavramsal ve düşünsel boyutlarını somutlayabilir. |
ÖÇ05 | Sanatın anlamını, kaynağını, kökenini ve değerini tarihsel ve toplumsal bağları üzerinden yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sunum | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sanat nedir? Estetik yargı nedir? | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Estetiğin tarihine giriş. Antik çağda estetik anlayışları. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması.-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması.-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Toplumsal Tarih ve Estetik. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Rönesans Estetiği. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Rönesans Estetiği üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Ara sınav. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
24 | Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Modernizm ve Estetik. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Modernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma.-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
29 | Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma.-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
30 | Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
31 | Final sınavı hazırlık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Final sınavı | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 2 | 58 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 4 | 116 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
AKTS | 8 AKTS |